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State of Decay 2


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858 risposte a questa discussione

#841 Pinodj

Pinodj
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Inviato 10 March 2019 - 22:54

Ce il magazzino che puoi creare proiettili ma li da casuali e a me da sempre gli stessi
Altre strutture non ne ho viste, darò un occhiata meglio


Forse devi potenziarlo, comunque dipende anche dalla base, non è detto che sia predisposta per avere determinate strutture, vuoi per lo spazio o altro
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#842 AngelDevil

AngelDevil
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Inviato 13 March 2019 - 12:35

Durante l'evento Inside Xbox è stato annunciato il nuovo aggiornamento di State of Decay 2, chiamato Choose Your Own Apocalypse, che sarà disponibile gratuitamente per tutti i giocatori a partire dal prossimo 26 Marzo, che aggiungerà due nuovi livelli di difficoltà.

 

Si tratta di Dread Zone e Nightmare Zone, che porteranno nuovi zombie e NPC più coriacei da eliminare, più orde, meno risorse ed alcune altre caratteristiche che puntano a rendere la vostra sopravvivenza nel mondo di gioco più difficile che mai.

 

In Dread Zone arriveranno orde di zombie più resistenti e se il giocatore dovesse essere colpito dall'infezione, potrebbe morire nel giro di 30 minuti, mentre in Nightmare Zone addirittura dopo 10 minuti. In quest'ultima modalità inoltre si dovranno affrontare anche dei gruppi di avversari ostili, anche umani, capaci di infliggere colpi alla testa letali.

 

Una volta che l'aggiornamento sarà disponibile, i giocatori potranno scegliere di cambiare la difficoltà delle loro attuali partite, o di cominciarne una nuova. In multiplayer la difficoltà sarà scelta da chi ospita la partita.

 

Infine, notizia che farà piacere a tutti i cacciatori di tesori, achievement e quant'altro, l'update porterà 16 nuovi achievement per un totale di 275G.


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#843 AngelDevil

AngelDevil
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Inviato 26 March 2019 - 18:05


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#844 Lumis

Lumis
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Inviato 10 April 2019 - 21:05

Comprato oggi, qualcuno ci gioca ancora?😊
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#845 AngelDevil

AngelDevil
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Inviato 30 April 2019 - 20:57

Content Update 8.0 is Live Now!
Patch Notes for Content Update 8.0 (with World War II Weapons)

 

We’ve taken another step in our ongoing quest to keep listening to community feedback and improving the game. This time, the big-ticket items are:

    Over a dozen new weapons from the World War II era.
    The ability to demote a leader without exiling or killing them.
    New icons to help you find characters you’re trying to exile or demote.
    The ability to transfer items into the base from every inventory slot at a parked vehicle.
    The ability to unload ammunition from weapons in your inventory.

 

World War II Weapons

    Community Request: We’ve added a new set of classic weapons from the World War II era:
        M1918 BAR
        M1A1 Thompson
        M3 Grease Gun
        Surplus M1911
        M1917 Revolver
        M1903A4 Sniper Rifle
        M1 Carbine
        M1 Para Carbine
        M97 Trench Gun
    There are several ways to get these new weapons:
        There is a new antique weapons trader who shows up occasionally to sell them (appearing at the same rate as the other traders).
        These new weapons can also be looted from the same containers as other standard guns in the game. Gun stores are a great place to look.
        Characters with an interest in historical weapons can also spawn with them. (Look for traits like Rifle Collector, War Reenactor, and the new World War II Buff.)
    Community Request: We also added four special variants that can only be found in the rare weapon containers hidden across the maps:
        Barrow Style BAR (a cut-down M1918 BAR)
        Gangland Strad (an M1A1 Thompson with a drum magazine)
        Graveyard Shift (an integrally-suppressed M3 Grease Gun)
        T4/M2 Carbine (a fully-automatic variant of the M1 Carbine)

 

Demoting Leaders

    Community Request: You can now demote your leader from the Community Screen without having to exile them or get them killed.
        The process is the same as for exiling a character. First you mark them for demotion, then you speak to them in person.
        The demoted character’s standing drops to Citizen level, and they suffer a temporary Morale penalty.
    Community Request: When you exile or demote someone, they are now given a distinctive marker in the world and on the map, so you can easily find them to complete the process.

 

Characters

    Community Request: Nonplayer characters are now a lot less aggressive towards nearby enemies while talking to you.
        They will still defend themselves if attacked, but they won’t break out of a conversation to chase a zombie that is across the building from them.
    Community Request: When you switch characters at an outpost, your old character now teleports home, rather than heading out on foot and probably dying (at least in the harder zones).
    Community Request: When you switch characters with your flashlight on, your new character starts out with their flashlight already on.
    Abandoned followers no longer teleport directly over your head like drop bears.
    We fixed a bug that was preventing characters from getting nicknames based on their last name.
        This fix unlocks a huge list of nicknames that were not available before.
        This fix also unlocks more nickname options for cops, soldiers, and other characters who go by really long or uncapitalized last names that historically haven’t fit well into the UI or the mission text.

 

Facilities

    The Sort Ammo action at the Storage facility has been rebalanced to make some of the rarer ammo types more common. Now you should generate:
        About twice as many .357 rounds as before.
        About 50% more .44 and 7.62mm rounds.
        About 15% more 5.56mm rounds.
        About 25% fewer 9mm rounds (to make up for it).
    Upgrading an Infirmary or Clinic no longer ejects its Blood Plague patients, which was causing their death timers to quietly resume. Survivors now remain checked-in after upgrades.
    The Scrum Certification skill now grants a speed bonus to the building of facilities, in addition to its original speed bonus to other facility actions.

 

Items

    Community Request: Quick-Repair Toolkits have been rebranded as Advanced Toolkits, and they now repair twice as much damage as standard Toolkits.
        Their crafting cost and rarity are unchanged. They’re just better now.
    Community Request: Deployable Pyro Minefields now spawn with the correct rocket pods. They can set zombies on fire again.
    Community Request: In response to players finding certain crossbows overpowered against Plague Hearts, we’ve reduced crossbow damage across the board (though headshots against zombies are still always deadly).
    Crossbow bolt impacts no longer play inappropriate audio.
    Characters with appropriate traits now have a chance of initially spawning with a crossbow.
        This includes the new Crossbow Hunter trait.
    Unbreakable items no longer drop from Plague Hearts in a damaged condition

 

User Experience

    Community Request: You can now hold Y (controller) or R (keyboard) to unload the ammunition from the magazine of a weapon in your inventory, so you can store it or use it elsewhere.
    Now when you’re transferring items from a vehicle inventory to your base, you can do it from any slot in your inventory, not just the vehicle slots.
    When playing with a mouse, you can now click the empty leader slot on the Community Screen to initiate leader selection, rather than having to press the spacebar.
    Community Request: We fixed a bug that was preventing freaks from appearing on the mini-map in Daybreak.
    Map icons for optional mission objectives have been recolored to stand out more against the background.
    Entering a site while in a vehicle no longer prevents room-clearing pips from appearing on the mini-map.
    If you interrupt a subtitle by conversing with an NPC, and then exit the conversation while the original line is still playing, the subtitle comes back, too.

 

Multiplayer

    Incoming clients now land in the host’s vehicle, if the host happens to be driving at the time.
    Bonuses to influence gains now apply to multiplayer rewards, in addition to standard in-game earnings.
    Nonplayer characters no longer fall through the world or spawn in the sky when exiting vehicles.
    Getting tethered with the map open no longer traps you on a black screen.
    We fixed a bug so that clients can now interact with built-in facilities after the host settles a new base.
    Community Request: Players can no longer throw Bloater Gas Grenades at other players and then disconnect, causing the damage from the grenade to suddenly kick in. Explosives of all kinds now disappear when the character that triggered them goes away.

 

Dread and Nightmare Zones

    Community Request: Hostile humans in Nightmare Zones are now a bit less deadly with firearms.
        Now when you suffer a headshot, you are protected from additional headshots for a short time afterwards.
        The remaining sliver of health has doubled in size, leaving a bit more room for you to escape with your life.
    The True Grit achievement is no longer triggered simply by rolling over to Day 100 while in a Dread or Nightmare zone, even if most of those days were spent in a Standard Zone. Now you must spend all 100 days in a more challenging zone.
        Communities that are already in Dread and Nightmare zones when the update is installed will still be credited according the old rules.
    Difficulty descriptions no longer continue to display unnecessary warning text after you change difficulty.
    We fixed a crash that would occur if you managed to switch difficulties when your last survivor was dying.

 

Other Stuff

        Windows with multiple panes now break as you would expect, rather than quietly violating the laws of physics.
        We fixed a bug that was causing the game to begin without the characters or the world fully spawned in.
        We fixed a crash that occurred when a character was killed after being exiled.


Messaggio modificato da AngelDevil, 30 April 2019 - 20:57

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#846 Soap

Soap
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Inviato 25 May 2019 - 09:14

Qualcuno che vuole giocare in cooperativa?
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#847 Nikciclone86

Nikciclone86
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Inviato 26 May 2019 - 19:23

Qualcuno che vuole giocare in cooperativa?

Attenzione che avanza solo chi invita... È una co-op che potevano benissimo evitare. Il titolo rende in singolo

Messaggio modificato da Nikciclone86, 26 May 2019 - 19:23

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#848 juggernaut

juggernaut
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Inviato 26 May 2019 - 20:47

Non è vero quello che dici o meglio in parte, le missioni si ma vorrei ben dire, sono casuali come potresti farle per entrambi i giocatori? Dipende da chi eleggi come master... E comunque tu che vieni invitato riporti oggetti e materiali nel tuo mondo. E sopratutto il doppio delle possibilità di trovare armi decenti. Tu player 1 hai un loot e tu player 2 un altro, per scambiarli basta lasciarli a terra
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#849 AngelDevil

AngelDevil
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Inviato 09 June 2019 - 22:23

A sorpresa, in occasione dell’E3 2019 di Microsoft è stato mostrato il nuovo State of Decay 2 Heartland.

 

Da oggi disponibile su Xbox Game Pass, si tratta di un’espansione interamente dedicata al singleplayer.

 


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#850 nextphone

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Inviato 23 June 2019 - 11:13

Anche a voi in Heartland le descrizioni delle attività nella schermata "base" sono sminchiate? Non si riesce a leggere niente... Bisogna andare a memoria.
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#851 RickyD31

RickyD31
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Inviato 23 June 2019 - 17:08

Ho ripreso a giocare dopo tanto per fare il nuovo DLC Heartland: questo gioco è sempre peggio! inizi una nuova partita con una base tutta da costruire e già ci sono zombie di tutti i tipi che ti attaccano subito e sono molti, troppi! tante strade bloccate con la fisica delle auto ridicola, si rompono subito come certe armi. Frustrante a dir poco non me lo ricordavo così, meglio lasciar perdere   :icon_mad:


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#852 nextphone

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Inviato 24 June 2019 - 00:37

Ho ripreso a giocare dopo tanto per fare il nuovo DLC Heartland: questo gioco è sempre peggio! inizi una nuova partita con una base tutta da costruire e già ci sono zombie di tutti i tipi che ti attaccano subito e sono molti, troppi! tante strade bloccate con la fisica delle auto ridicola, si rompono subito come certe armi. Frustrante a dir poco non me lo ricordavo così, meglio lasciar perdere   :icon_mad:

Ma a quale Heartland stai giocando? Di zombi ce n'è sono pochissimi e non vengono quasi mai alla base. Le orde rispetto al gioco base si contano sulle dita di una mano.
La fisica delle auto concordo, fa schifo ma basta starci attento e poi non è come il primo state of decay dove le auto una volta cappottate erano perse per sempre, idem se esplodevano.

Semmai vuoi dire che bisogna stare attenti ai selvaggi e ai colossi modificati dalla piaga. Se presi sottogamba sono letali! Te ne vai all'altro mondo in pochi minuti.

Io ho ricominciato il gioco perché ad un certo punto un colosso mi ha fatto fuori Helena.. Ci tenevo a non farla morire 😢
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#853 nextphone

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Inviato 29 June 2019 - 07:17

7,5 giga di aggiornamento ieri sera che non mi hanno permesso di giocare. Almeno si sa cosa vanno a correggere?
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#854 AngelDevil

AngelDevil
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Inviato 29 June 2019 - 11:25

7,5 giga di aggiornamento ieri sera che non mi hanno permesso di giocare. Almeno si sa cosa vanno a correggere?

 

patch 9.1

 

- We resolved many instances of mistranslated text.

- A rare and highly-specific series of deaths that could stop progress in the "Heart of the Matter" mission has been addressed. We expect that players who were stuck under those circumstances will now be unstuck.

- Immortal characters are now significantly more immortal. This resolves some cases where mission-critical characters could die under weird or unexpected circumstances.

- When selecting "New Game" in the Heartland Menu, the confirmation pop-up dialog no longer defaults to "Yes, please delete the community I've worked exceptionally hard to cultivate."

- Heartland is now the first DLC option shown in the DLC carousel, so it's easier to find.


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#855 nextphone

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Inviato 29 June 2019 - 12:54

 
patch 9.1
 
- We resolved many instances of mistranslated text.
- A rare and highly-specific series of deaths that could stop progress in the "Heart of the Matter" mission has been addressed. We expect that players who were stuck under those circumstances will now be unstuck.
- Immortal characters are now significantly more immortal. This resolves some cases where mission-critical characters could die under weird or unexpected circumstances.
- When selecting "New Game" in the Heartland Menu, the confirmation pop-up dialog no longer defaults to "Yes, please delete the community I've worked exceptionally hard to cultivate."
- Heartland is now the first DLC option shown in the DLC carousel, so it's easier to find.

Grazie🙂👍
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#856 RickyD31

RickyD31
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Inviato 30 June 2019 - 17:08

Per me la mappa è piena di zombi, con belve e colossi che ti attaccano di continuo...le auto si rompono subito, sembrano fatte di cartone anche quelle militari. Alla prima partita ho perso subito i 2 personaggi principali, dopo 1 ora di gioco mi hanno attaccato tutti i tipi di zombi con un colosso che è anche entrato alla base non si sa come.

Ma non compaiono mai dei commercianti?! qualcuno ha trovato manuali? soprattutto per le auto. Unica cosa positiva ho un personaggio (Malik) baggato, è immortale.


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#857 nextphone

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Inviato 30 June 2019 - 23:09

Per me la mappa è piena di zombi, con belve e colossi che ti attaccano di continuo...le auto si rompono subito, sembrano fatte di cartone anche quelle militari. Alla prima partita ho perso subito i 2 personaggi principali, dopo 1 ora di gioco mi hanno attaccato tutti i tipi di zombi con un colosso che è anche entrato alla base non si sa come.
Ma non compaiono mai dei commercianti?! qualcuno ha trovato manuali? soprattutto per le auto. Unica cosa positiva ho un personaggio (Malik) baggato, è immortale.

Malik se non sbaglio è il primo personaggio che si incontra. In seguito ne arriveranno molti altri che potrai decidere di accettare o meno. Non dovrebbe essere immortale. Io finora ho subito solo una prima ondata da parte dei zombi che devi subire per forza per motivi di trama. Penso sia quella che dici tu che arriva dopo circa un'ora di gioco se si fanno solo le missioni principali.

È tosta da fare ma non impossibile. Ti consiglio di mettere degli accrocchi che fanno rumore poco fuori dalla base così almeno gli zombi normali non ti daranno fastidio mentre fai fuori il colosso e i selvaggi. Ti consiglio anche di far fuori i grassoni e i strillatori appena li vedi. Se i grassoni scoppiano possono dare molto fastidio ai tuoi compagni mentre i strillatori richiamano zombi di continuo.

Le auto funzionano benissimo. Io uso continuamente la city car con capienza maggiorata con tanica e set attrezzi sempre in bagagliaio e vado da dio. Se l'auto è ok ci metto sotto anche 3 o più infestazioni.

Ora sono arrivato al punto in cui devo buttare giù 3 muri di piaga di fila ed è tostissima. Solo per buttare giù uno può volerci mezz'ora perché arrivano di continuo zombi. Addirittura mi sono ritrovato ad affrontare due colossi più un selvaggio e grazie ad alcuni bug non è difficilissimo buttarli giù ma servono un sacco di munizioni. Solo per gli zombi mi saranno partiti sui 500 proiettili. Per i muri consiglio, invece, granate, c4 e granate incendiarie, quelle speciali (non ricordo il termine).

Ti consiglio di fabbricare anche la cura della piaga speciale che una volta assunta diventi tot tempo immune alla piaga. Ricevi solo i danni standard.
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#858 RickyD31

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Inviato 05 July 2019 - 16:12

"La city car con capienza maggiorata" perchè è la versione potenziata giusto? non trovo i manuali. I muri della piaga sono un casino, ci vogliono le bombe speciali che si fanno nella parte destra dell'infermeria, insieme alla medicina che ti rende "invisibile" agli zombie e tantissime molotov. Cosa intendi per "accrocchi"? Peccato che per poter giocare in multiplayer bisogna prima aver finito il DLC, che palle.


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#859 AngelDevil

AngelDevil
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Inviato 13 August 2019 - 01:08

Undead Labs raggiunge i 5 milioni di giocatori con State of Decay 2.


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