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Fallout 4


Daunbailò

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L'hype sta diventando ormai insostenibile raga...

Ho delle aspettative talmente alte per questo gioco che al 99% l'impatto iniziale mi deluderà, per quanto il gioco possa essere bello ahahah

 

Ho la stessa paura :D

 

E devo essere sincero, l'ultimo trailer mi è parso troppo improntato all'action, lanciamissili, esplosioni ovunque...spero non sia troppo action

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No no, serve solo ad attirare l'attenzione.

Io non ho quasi mai sviluppato i perk per sparare meglio con armi pesanti, piuttosto preferivo aprire porte chiuse o hackerare PC. :)

 

Anche io, l'opzione pistolero o altro la migliorò sempre quando ho finito di fare le altre..

Magari la alzo un pochettino durante la storia, però mi concentro sulle altre abilità

" Non c'è cattivo più cattivo di un buono quando diventa cattivo! " #FINOALLAFINE

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Anche io, l'opzione pistolero o altro la migliorò sempre quando ho finito di fare le altre..

Magari la alzo un pochettino durante la storia, però mi concentro sulle altre abilità

 

Si, anche io volevo essere molto stealth e armi dalla distanza, ma ho visto che gli scontri sembrano davvero più esagerati del 3, a sto punto non so, anche gli ambienti mi sembrano più "stretti", quindi anche fare il cecchino non so se convenga

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Diciamo che le prime abilitá da potenziare e su cui concentrarsi sono quelle grazie alle quali si recuperano oggetti e tesori, quindi scassinare e hackerare. In questo modo ci si fa un ottimo equipaggiamento e magari un pó di soldini, successivamente si passa a potenziare il combattimento e le armi.

  • Upvote 1

"Like an army, falling.. one by one by one.."

 

GT Xbox One: Falko Kenji

PS4 ID: Falko_RPG

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Si, anche io volevo essere molto stealth e armi dalla distanza, ma ho visto che gli scontri sembrano davvero più esagerati del 3, a sto punto non so, anche gli ambienti mi sembrano più "stretti", quindi anche fare il cecchino non so se convenga

Anche a me piacerebbe cecchinare dalla distanza, ma non penso che gli spazi siano tanto stretti, in fondo sono usciti pochissimi minuti di gameplay

Modificato da bile88
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Anche a me piacerebbe cecchinare dalla distanza, ma non penso che gli spazi siano tanto stretti, in fondo sono usciti pochissimi minuti di gameplay

Si, io mi rifacevo all'ultimo trailer, mi sembra ci siano molti ambienti cittadini e pochi spazi ampi, per quello penso che focalizzerò il mio personaggio su stealth e scontri ravvicinati, devo dire che i perk della fortuna sono interessanti, metterò un sacco di punti su agilità.

 

Penso di farlo così per cominciare, un fottuto ninja scontroso :D

 

forza 3, percezione 4, resistenza 3, carisma 1, intelligenza 3, agilità 10, fortuna 4
Modificato da danielec79
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Se è grande come quella di skyrim a me va benissimo anzi anche fin troppo, a farsi a piotte i chilometri senza la corsa veloce è una bella sbatta almeno in skyrim c'era il cavallo (a parte il viaggio veloce ovviamente)

Modificato da Aiirbandit

Rest in Peace Chester

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Si, io mi rifacevo all'ultimo trailer, mi sembra ci siano molti ambienti cittadini e pochi spazi ampi, per quello penso che focalizzerò il mio personaggio su stealth e scontri ravvicinati, devo dire che i perk della fortuna sono interessanti, metterò un sacco di punti su agilità.

 

Penso di farlo così per cominciare, un fottuto ninja scontroso :D

 

forza 3, percezione 4, resistenza 3, carisma 1, intelligenza 3, agilità 10, fortuna 4

 

 

Pensa, io probabilmente invertirò carisma e agilità. :asd:

 

Ma non ci sará lo scatto? Ma dai una cosa cosí semplice ce la potevano infilare.

 

C'è lo scatto, se leggi tra le caratteristiche della resistenza parla dello scatto.

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/tharnak.png

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Ecco, queste sono cose interessanti da chiedere?

Sarà possibile resettare i punti distribuiti in qualche modo?

Ci sarà il level cap?

 

PS
Ho preso la Guida Strategica per Autostopp... ahem... di Fallout 4! È la mia prima guida strategia in assoluto! Fatemi gli auguri!

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/tharnak.png

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Il problema del portare una caratteristica a 10 è che se poi becchi l'equivalente delle bambolette (che ti davano +1 perenne ad un attributo) poi è come se avessi buttato un punto. Non so se mi spiego.

A meno che non si possa resettare il tutto

Da quello che si intuisce dalla companion app sembra che ogni perk ha dei livelli, quindi potrebbe essere che le caratteristiche siano fisse (a meno che non vengano incrementate appunto con qualche equipaggiamento come accadeva nel gioco fallout shelter), mentre salendo di livello si migliorano le perk, la butto li :D

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Ecco, queste sono cose interessanti da chiedere?

 

Sarà possibile resettare i punti distribuiti in qualche modo?

 

Ci sarà il level cap?

 

PS

Ho preso la Guida Strategica per Autostopp... ahem... di Fallout 4! È la mia prima guida strategia in assoluto! Fatemi gli auguri!

 

hanno dichiarato che non c'è level cap, quindi il blocco "naturale" dovrebbe essere attorno al livello 300 (dipende anche da quante bamboline e riviste ci sono nel gioco e se riusciamo a raccoglierle tutte). Comunque il pg smette di crescere solo una volta che si è portato tutto al massimo, ma dovrebbe essere molto difficile riuscirci, stando a quanto hanno detto.

 

Sul reset dei punti non saprei

MADNESS TO SURVIVE

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Ragazzi ho visto le immagini della mappa di fallout sta cosa degli 11 minuti mi sa che è un bel fake

Hai visto le immagini che hanno visto tutti credo no?!:) Ma il video della RUN l hai vista? RIpeto.. come dicevano prima, magari la grandezza di una mappa in questo caso si può sviluppare anche in profondità e in altezza e quindi il problema è risolto!:) Miticozzo se hai delle immagini nuove postale con SPOILER, almeno gli dò un occhiata! Comunque anche io come te spero sia un FAKE!

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Sono felicissimo per la mancanza del level cap! Contentissimo! :D

 

Per il reset dei punti, si vedrà. Grazie. :D

 

Ho trovato questo: http://www.falloutguide.net/fo4/recommended-builds/

 

 

 

Recommended Builds for Fallout 4
October 14, 2015 by Bruce

Don’t miss out on the best story lines in Fallout 4! Some of the most awesome and rewarding adventures are hidden and scattered throughout the game. Optimize the time you spend at the Wastelands with this Fallout 4 Guide.


The build you choose to use in Fallout 4 will vary depending on your play style and your goals in the game. Having a massive amount of content, your goal may not be to do the main storyline, but instead build a thriving community that will require you to carry large amounts of resources instead of focusing on skills that will help take out enemies.

There are seven main skills that you can put points into. You will start the game off with one point in each stat, and then 21 points that you can assign right from the start of the game. Placing these 21 points correctly is crucial since they also affect the perks that you can pick up and will be a good boost into the game. If you happen to mess up your build path or decide that you want to focus on something else in the game, you are able to reset your points at any time so that you can reassign them.

There are three main builds this guide is going to focus on: ranged combat, building, and progression. The ranged combat build is designed to give you the best stats for fighting enemies using guns and makes heavy usage of the V.A.T.s system. The building build will be targeted for players that want to focus more on the crafting aspect of the game and build their own metropolis. Finally, the progression build is designed to help you get through the game and increase your level as fast as possible.

Build points are listed in order from: Strength – Perception – Endurance – Charisma – Intelligence – Agility – Luck.

http://www.falloutguide.net/wp-content/uploads/2015/10/fallout4_combat.png

Ranged Combat Build

Strength: 1
Perception: 10
Endurance: 3
Charisma: 6
Intelligence: 3
Agility: 4
Luck: 1

This build is all about being able to deal massive amounts of damage to your opponent. Ranged combat means that you’ll typically take less damage than a melee combat character, so there isn’t a lot of focus on defensive stats with this type of a build. The ranged combat build also focuses on obtaining perks that are useful for the V.A.T.s system since it is a critical component of weapon combat.

The strength skill doesn’t apply hardly at all to ranged combat since it only increases melee damage, so you won’t focus on this skill at all and will only place one point into it. The only benefit this skill will have will be to increase your carrying weight, which you won’t need to worry about in the early game.

Perception is a big skill for ranged combat players and you should invest 9 points into it so that you can get the level 10 perk right from the start. The level 10 perk is called “concentrated fire” which was a perk that we saw back in Fallout 3. In Fallout 3 the perk greatly increased your accuracy in V.A.T.s every time you hit the same body part, so we can assume it will do about the same thing in Fallout 4. You also gain access to other valuable perks such as “Sniper” and “Rifleman” which will increase your accuracy with these types of guns. Overall, the Perception skill increases the accuracy of all ranged weapons in V.A.T.s and is quite useful.

Endurance isn’t an important skill for ranged combat but you should have some amount of survivability to avoid death in sticky situations. Getting this skill to rank 3 will give you access to “Lifegiver”, which can increase your health greatly.

Charisma as a stat doesn’t affect combat, but the perk you get at level 4 is amazing. “Attack Dog” makes it so if you have the dog companion it will have a chance to hold down enemies, increasing your accuracy in V.A.T.s.

Intelligence is useful because it increases your experience gained allowing you to level up faster. You’ll want the “Gun Nut” perk from rank 3 to give you access to gun mods.

You’ll place your last 3 points into Agility. This will give you more action points in V.A.T.s while also giving you access to a couple different gun perks that you can choose among depending on the type of gun you like to use.

http://www.falloutguide.net/wp-content/uploads/2015/10/fallout-Building-Build.jpg

Building Build

Strength: 10
Perception: 1
Endurance: 1
Charisma: 2
Intelligence: 5
Agility: 1
Luck: 8

The building build is quite a bit simpler than the ranged combat build since the stats needed aren’t as widespread. Your main goal with this build is to be expert in crafting. You will be able to find the best crafting materials with the ability to carry large amounts of them, while having access to the cool building items being introduced in Fallout 4.

You will put 9 points into strength simply to increase your carrying capacity as high as it can go. The world is big with resources and items scattered everywhere, and you don’t want to be forced to make a lot of trips back to base. Reducing trips saves time, which means you can find more building materials.

Perception, Endurance, and Charisma won’t be very useful from the start. However, later in the game you’ll want to invest into Charisma once merchants start setting up shop in your camp. This will be a useful bargaining stat.

The Intelligence rank 5 perk gives you access to the max rank of “Hacker”. “Hacker” allows you to setup a terminal in your base, which will be a big component of your community. The terminal controls the electronics available to you, such as your defense system and various lightboxes. Without it, you can’t set up turrets to defend your base.

Luck is another important skill for builders since it increases your chances of finding rarer building materials, which is why you’ll put the remainder of your points into this skill.

http://www.falloutguide.net/wp-content/uploads/2015/10/fallout4_special.png

Progression Build

Strength: 4
Perception: 1
Endurance: 10
Charisma: 1
Intelligence 10
Agility: 1
Luck: 1

The goal behind the progression build is to help you level up your character as quickly as possible. The benefit behind this build is that you’ll earn a lot of points really fast so that when you reset your points you can have more options when constructing your combat or building builds. The main stat to focus on here is Intelligence.

Intelligence increases your experience point gains, so you’ll want to put a lot of focus in spending points in this stat. You should place 9 points into it in order to max it out.

From there, it’s all about being able to kill as many enemies as quickly as possible. The faster you can grind out enemies, the more experience you will gain. This is why the strength skill is another important factor. Melee weapons are much faster for taking out enemies since they don’t use the V.A.T.s system like ranged weapons do, which slows down the combat experience. They also don’t require you to restock on ammo so you’ll be able to stay out fighting for much longer. You’ll put 4 points into this skill from the start, and should focus on maxing it out as soon as possible.

Finally, you’ll want to put your remaining 9 points into endurance. As a melee fighter, you’ll take a lot of damage and will want to be able to stay out for long periods of time to max out your experience gains, which is exactly what the perk “Solar Powered” is designed to help you do. During the day, this perk will give you health regeneration and will even increase your strength.

Final Thought

These builds are all quite good, but that doesn’t mean you shouldn’t come up with your own variations. Fallout 4 has almost 300 various perks to explore in endless story and an uncapped leveling system you can plan for, so be creative! It’s recommended that you start out with some sort of progression build since you can always reset your points, but if you just want to have fun than go with whatever fits your play style. We’ll see you on November 10th!

 

 

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/tharnak.png

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