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Watch Dogs Legion


AngelDevil

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Io come scritto l'ho finito (fatto anche tutte le secondarie) e stavo andando a millarlo, solo che cè il bug che il counter per certi achievement si resetta se cambi attivista, anche se metti in standby la console, quindi ho bevuto e giocato a freccette in tutti e 26 i bar o fatto ben più di 20 consegne parcel, ma gli achievements nn mi si sono sbloccati, quindi per ora l'ho parcheggiato. Però a parte questo e qualche crash più che altro i primi giorni, nessun problema, su X1X.

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Come parte del nostro impegno per risolvere i problemi del gioco, abbiamo deciso di posticipare la modalità online di Watch Dogs: Legion all'inizio del 2021. Ciò ci consentirà di concentrarci sulla risoluzione dei problemi con il giocatore singolo e ci darà più tempo per testare l'esperienza online per garantire un avvio regolare della modalità.

 

Patch Notes TU 2.20 da domani

 

Global

Fixed an issue that could cause longer load times when exiting to the main menu.
Fixed an issue that could cause save games to get corrupted.
Fixed an issue that could cause lost progress during Borough Uprising missions when loading back into the game.

 

Xbox One

Optimized game on Xbox One and Xbox One S to reduce instability during certain missions and the open world.
Fixed an issue that could cause the game to crash when scrolling through the Team tab.
Fixed an issue that could cause the Main Menu to become unresponsive when quitting the Single Player mode.
Fixed a crash that could occur while auto driving on the Tower bridge during the "Inside Albion" mission.
Further incremental optimizations made to improve game stability which improve performance and reduce crashes.

 

Xbox Series X/S

Fixed an issue that caused the game to crash when switching between users with non-English and English text versions.

 

PlayStation 4

Fixed an issue that could cause the game to crash if a character model was not loaded correctly.
Fixed an issue that could cause the game to crash when quitting to the Main Menu.
Added further stability improvements and fixes to the game to prevent crashes.

 

PlayStation 5 (Deployed on Thursday, November 19th, 2020)

Fixed an issue where the game would crash on game launch when the graphic settings (e.g. brightness) were changed.
Fixed an issue that could cause the game to crash when quitting to the Main Menu.
Fixed an issue that could cause a cloud save download to fail on first try.
Fixed a crash that could occur when entering the EPC area in "Lost in the Process" mission.
Fixed and issue that could cause longer save times.

Modificato da AngelDevil

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Watch Dogs: Legion torna sotto la lente d'ingrandimento di Digital Foundry, questa volta con un confronto diretto tra le versioni PS5 e Xbox Series X, per cercare di capire se vi siano differenze tra le due console next gen e con un approfondimento anche sulla versione Xbox Series S.

 

Alex Battaglia, che aveva già analizzato il ray tracing del gioco, torna dunque sul titolo Ubisoft per vedere le eventuali differenze tra PS5 e Xbox Series X nella gestione di Watch Dogs: Legion, peraltro dopo un primo confronto che aveva già visto un sostanziale pareggio tra le piattaforme, seppure con qualche caratteristica distintiva da una parte o dall'altra.

 

Ebbene, anche Digital Foundry propende per il pareggio, se possibile rilevando ancora meno differenze di quanto aveva fatto lo youtuber ElAnalistadeBit. "Per rispondere alla domanda più incalzante, posso confermare subito che Xbox Series X e PS5 fanno andare il gioco praticamente con le stesse impostazioni grafiche", con risultati pressoché identici.

 

"La qualità delle texture è la stessa, la risoluzione delle shadow map è uguale", inoltre entrambe le piattaforme utilizzano lo stesso set-up per la gestione del livello di dettaglio, con un certo pop-in visibile in entrambe le console. Sia su PS5 che su Xbox Series X la risoluzione 4K è dinamica, con discese fino a 1440p come punti minimi ma in generale un continuo passaggio tra l'80 e il 100% della risoluzione 4K, in maniera sostanzialmente uguale sulle due console next gen.

 

Le performance sono stabili a 30 fps su tutte e tre le piattaforme testate, praticamente senza variazioni. Per quanto riguarda la versione Xbox Series S, la risoluzione dinamica è più bassa e scende da 1080p a 900p, ma Digital Foundry fa notare quanto sia impressionante comunque l'utilizzo del ray tracing sulla console minore di Microsoft, che riesce comunque a sostenerlo bene seppure con un taglio di risoluzione sui riflessi, che passano dai 1080p di PS5 e Xbox Series X a 720p (per quanto riguarda esclusivamente i riflessi in ray tracing, si intende).

 

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Risolto il problema dei salvataggi?

 

Per quel che riguarda series X Ubi dice di aver sistemato con la patch di giovedì il crack dei salvataggi ma non l'annoso problema dei gli autosalvataggi né hanno ancora inserito il salvataggio manuale. Insomma se sei su series X e non l'hai ancora iniziato, o l'hai messo in pausa, attendi ancora...

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Ma veramente questo aggiornamento era proprio per correggere l autosave del gioco e successivamente usciva quello per salvare manualmente...

 

A dire il vero Ubisoft ha precisato proprio il contrario... https://twitter.com/watchdogsgame/status/1331663045471432713

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A dire il vero Ubisoft ha precisato proprio il contrario... https://twitter.com/watchdogsgame/status/1331663045471432713

Patch Notes TU 2.20

 

Were deploying TU 2.20 this week for PC, PlayStation 4, Xbox One, and Xbox Series X/S. This will add a manual Save Game button to PC, as well as bring additional crash fixes to Xbox One, Xbox Series X, and PlayStation 4. We continue to monitor your feedback as we work to bring the best playing experience for everyone, and we thank you for your patience.

 

Global

 

Fixed an issue that could cause longer load times when exiting to the main menu.Fixed an issue that could cause save games to get corrupted.Fixed an issue that could cause lost progress during Borough Uprising missions when loading back into the game.

 

 

Xbox One

 

Optimized game on Xbox One and Xbox One S to reduce instability during certain missions (among them "Justice for Claire") and the open world.Fixed an issue that could cause the game to crash when scrolling through the Team tab.Fixed an issue that could cause the Main Menu to become unresponsive when quitting the Single Player mode.Fixed a crash that could occur while auto driving on the Tower bridge during the "Inside Albion" mission.Further incremental optimizations made to improve game stability which improve performance and reduce crashes.

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ok, le note che accompagnano la patch le ho lette anche io. Se leggi bene, il problema è che non hanno risolto l'autosalvataggio su series X ed S sulle quali resta la stessa criticità che Ubi non ha ancora risolto. Infatti anche il tweet che ho linkato sopra (non so se l'hai letto) riporta:

 

UBI (posta la notizia del rilascio della patch): DedSec, TU 2.20 is coming tomorrow, bringing fixes to save game corruption, increased stability, and more. As part of our commitment to ensuring the best playing experience for everyone, we also have an update regarding the online mode for the game. https://ubi.li/P5v4d

 

Utente (risponde alla notizia di UBI): BUT WHAT ABOUT THE XBOX SERIES X GAMES NOT SAVING YOU HAVENT MENTIONED THIS AGAIN

 

Risposta UBI (risponde all'utente): While this patch won't have the fix for this issue, the team has been able to reproduce it and has been actively working on a fix for it. Once we have an ETA on the fix, we'll let players know!

 

Poi se ti vuoi divertire ci sono quasi 70 pagine riferite a questo problema sul forum di Ubisoft ( https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2292597-Progress-not-saving/page68).

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TU 2.30 Patch Notes

 

We wanted to highlight that the Xbox Series X/S save issues are not addressed with TU2.30 but the dev team has identified the underlying cause and is working on an additional fix for this specific issue. We will keep you posted on when we this will be released.

 

Global

Fixed an issue that allowed players to change game difficulty and permadeath options while in the main menu.
Fixed an issue where a black screen could occur when opening the door to hidden rooms.
Super Game Over: Fixed an issue where, after getting Game Over in Permadeath Mode, players would spawn without any player characters when starting a new game.
Players can no longer defy space and time to open an ETO safe an infinite amount of times.

 

Xbox (General)

Added Arabic subtitles to the English and Russian version of the game.
Fixed an issue where voice over would sometimes get auto muted.

 

Xbox One

Fixed an issue where a crash could occur when recruiting an Albion guard in the mission “Inside Albion”.
Fixed a crash that could occur after longs periods of play.
Fixed a crash that could occur when exiting the drone point of view during the “Into the Void” mission.
Further optimizations made to save games to reduce the likelihood of corruption and lost progression.

 

Xbox Series X

Fixed an issue where the game launched in English when the console language was set to Arabic.
Improved graphics in instances where corruption occurred.

 

PlayStation 4

Fixed a crash that could occur when exiting the game.
Fixed a crash that could sometimes occur when spawning into a new area.
Further optimizations made to save games to reduce the likelihood of corruption and lost progression.

 

PlayStation 5

Fixed a crash that could sometimes occur when resuming the game from the main menu.
Fix a crash that could occur when quitting the game.
Fixed a black screen that could occur when playing the “Inside Albion” mission.

Modificato da AngelDevil

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Io aspetto che mettano save multipli su One, tanto l'ho già finito 2 volte e mi mancano 5 achievement per millarlo, poi mi son fatto prendere da AC Odyssey, ho Yakuza 0, Jedi Fallen e 'sto mese arrivano nel pass Control e Greedfall, hai voglia :asd:

 

...e Cyberpunk 2077 dove lo mettiamo ?!? :asd:

WORK HARD - PLAY HARD

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