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No Man's Sky


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Ehm questo pvp è pietoso :) p.s. parlo di quel video in particolare

 

Il multi di NMS è P2P, quindi dipende dalla connessione di tutti i giocatori coinvolti. In altri leak non c'è stato nessun problema ad esempio.

Comunque è confermato che uno può cacciare un giocatore dalla propria partita, quindi per il PvP la vedo brutta, a meno non ci si metta d'accordo.

 

Che sia possible imbattersi in random player, finché non rilasciano lo patch notes e il gioco, non possiamo saperlo.

 

Al momento direi che il multi è p2p, si deve entrare (via invito o random) nella partita di un altro giocatore, e al massimo sono supportati 4 giocatori per gruppo. Via menu si può optare per nn permettere invasioni (alla Watch Dogs), ma questo dovrebbe precludere anche il co-op.

 

Per il resto, il fortissimo focus è sul co-op, il PvP (come detto da Murray) lo hanno messo perché inizialmente, quando non era possible danneggiare un altro giocatore, la cosa sembrava strana, quindi l'hanno permesso.

Modificato da gaxel

Gaxel.png

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Se volete il PVP compratevi un altro gioco. È ridicolo cercare il PVP in un gioco del genere.

Parlavo di quel video in particolare, non me ne frega nulla del pvp ma farlo in quel modo non ha senso

Se un uomo non è disposto a lottare per le sue idee o le sue idee non valgono nulla o non vale nulla lui

Articolo 1 codice di Norimberga

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Intanto su Metacritic, la prima recensione Xbox è 0 :asd:

Metacritic gli ha dato 8.1............

SE ESISTE UN LIMITE VOGLIO RAGGIUNGERLO, PER POI SUPERARLO.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth.

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Non hai idea della shitstorm che partirà appena lo scopriranno quelli che l'hanno comprato, pensando che fosse tipo PUBG nello spazio.

 

Peggio per loro. Una volta mia mamma mi ha regalato una videocassetta, si chiamava il mio amico Willy. Era convinta parlasse di un cane, invece Willy era un pene senziente. :asd:

Il livello è questo qua, eh! :asd:

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/tharnak.png

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Peggio per loro. Una volta mia mamma mi ha regalato una videocassetta, si chiamava il mio amico Willy. Era convinta parlasse di un cane, invece Willy era un pene senziente. :asd:

Il livello è questo qua, eh! :asd:

 

Sì, ma è così che tutto è iniziato 2 anni fa, mica era diverso. Haters gonna hate. Son tutti partiti per la tangente, pensando solo ai primi due trailer scriptati (uno che veniva dopo l'alluvione in cui HG ha perso praticamente tutto il lavoro) e a un paio di interviste iniziali, in cui si esponevano oiù idee che fatti, ignorando qualsiasi cosa sia stata mostrata e detta dalle E3 2015 in su. Pure i tweet pre lancio di Murray (Non è un gioco multiplayer)

 

PS Prima recensione utente di Metacritic è 0.

Dovrebbe essere sbloccato ora, alle 15 diceva lo Store.

Modificato da gaxel

Gaxel.png

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C'è chi lo ha definito il nuovo Peter Molyneux per le promesse non mantenute e per le feature non inserite all'interno di No Man's Sky e chi invece ha visto solo un giovane sviluppatore e un giovane piccolo team alle prese con un progetto forse troppo ambizioso per il loro stesso bene. Al di là degli schieramenti, Sean Murray è tornato a parlare di No Man's Sky in vista dell'uscita su Xbox One e dell'arrivo dell'aggiornamento NEXT che finalmente introdurrà il tanto discusso multiplayer.

 

Proprio in vista di questi avvenimenti, Murray ha pubblicato una sorta di lettere aperta sul sito ufficiale di No Man's Sky. Ecco alcuni dei passaggi più importanti:

 

"Abbiamo sempre voluto che No Man's Sky crescesse e si sviluppasse dopo la pubblicazione. Sono felice del fatto che siamo stati in grado di farlo. Sono così orgoglioso del team di Hello Games, ciò che hanno realizzato è stato incredibile. Nel corso degli anni le dimensioni medie del team erano di sei persone, il team finale era di sole 15 persone. No Man's Sky è cresciuto diventando un gioco ambizioso, tecnicamente unico e a volte molto bello da vedere, un traguardo molto impressionante per un team così piccolo.

 

"Per quanto non possa essere più orgoglioso del team, io personalmente ho commesso degli errori. Posso parlare tutto il giorno di cose che personalmente avrei cambiato. Certamente una delle cose che rimpiango è il fatto che l'intensità anche drammatica del lancio non abbia praticamente lasciato spazio per la comunicazione con la community. Abbiamo invece deciso di concentrarci sullo sviluppo piuttosto che sulle parole. Dopo gli aggiornamenti Foundation, Pathfinder e Atlas Rises volevamo davvero coinvolgere di più la community.

 

"Poco dopo il lancio di No Man's Sky Next, Hello Games ha pianificato la propria prima stagione di contenuti settimanali ed eventi della community. Tutto questo sarà gratis per tutti, senza microtransazioni. Stiamo anche lanciando un sito dedicato alla community che chiameremo Galactic Atlas .

 

"Un giorno spero di arrivare a un punto in cui avrò la sensazione che No Man's Sky sia "terminato" ma fortunatamente c'è ancora molto che vogliamo fare. Lavorare su Next è importante per noi ma so che non è la fine del viaggio. Sappiamo che il viaggio sarà più divertente insieme.

 

"Grazie di giocare a No Man's Sky e grazie di giocare a Waking Titan, speriamo che possiate divertirvi con tutto ciò che deve ancora arrivare".

2124775.png

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Su Reddit uno che sta giocando su Xbox dice che erano un gruppo di quattro e hanno visto altri due ad una stazione.

Bisogna credergli, ma se è vero forse hanno mantento la "lobby" di 16 giocatori che c'era in Atlas Rises, e il limite di 4 è solo per il party co-op.

Gaxel.png

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Che vuol dire chi ha il disco? E chi l'ha preso in digitale no? :)

 

Dovrebbero averlo sbloccato da poco, prima ancora no

https://www.nomanssky.com/next-update/

Patch notes Third Person
  • Third person camera for walking, jetpacking, swimming and in-ship flight
  • New player models
  • Completely reworked animation system
  • New animations for players, as well as NPCs and creatures
  • System and animations for gestures
  • Character customisation
  • Player character turns to look at points of interest
  • New get in / out of vehicle effect
  • Interactions show the player character where appropriate
  • Warping in ship is in third person
  • Resized various deployable tech to better fit third person mode
Missions
  • Real time missions
  • Scheduled missions
  • Multiplayer missions
  • Completely overhauled tutorial
  • New mission types – photography, feeding, freighter combat, archaeology, and specialised hunting missions
  • Guild envoy missions
Bases
  • Bases can be built anywhere
  • Players can own multiple bases
  • Hundreds of new base parts
  • Increased base complexity / size limits
  • Joint base building
  • Improved teleporting and selection between teleport destinations
  • Improved terrain editor modes and options to be more intuitive
  • Toned down saturation intensity of palette choices for colouring base building parts
  • Base terrain editing now stops when you hit the limit rather than overwriting old edits
  • Bases can now be deleted
  • Improved system for placing base building parts
  • Increased base building radius and made it expandable
  • Disabled base auto uploading, and added manual controls
  • Enabled downloading more than one external base from other players
Freighters
  • Frigate fleets feature – including missions, upgrade system, system combat and exploration assistance
  • Overhauled base building inside player freighters
  • Reworked and added procedural textures to freighter bridge hologram planet
  • Redesigned path from freighter hangar to bridge
  • Improved speed of airlock doors opening on freighters
Crafting and Resources
  • Reworked and rebalanced all core substances and resources
  • Deployable tech can now be picked up
  • Added refiner based crafting system
  • Added Craftable ammunition
  • Improved damage falloff on mining beam
UI / UX
  • Additional markers visible in analysis visor
  • Points of interest can be tagged from analysis visor
  • Latitude / longitude displayed on analysis visor
  • Improved HUD layout
  • HUD lines dynamically hidden with the corresponding UI elements
  • Improved notification layout
  • Improved build menu
  • Improved quick menu
  • Inventory stack splitting
  • New repair interface
  • All player owned ships can now be summoned
  • Added system for repairing damaged inventory slots
  • Backpack showing in your inventory will now match customised character backpack
  • Backpack bars display hazard protection and life support
  • In-ship map now highlights enemies
  • Improved docking indicators when flying
  • Completely reworked shop UI
  • Nanites no longer take up inventory slots
  • Scanning ships shows their slot count
  • Save slots are now sorted by timestamp
  • Galaxy map can show multiple markers for each system
  • Added dynamic suit protection inventory icon
  • Inventory full notifications now take into account cargo slots
  • Fixed camera voxel to star voxel in Galactic map
  • Can pin base building recipes on the HUD
  • Added danger icons to tentacle plants
  • Improved tech and product pinning, with more detailed guides to obtaining the build requirements
  • Improved compass
  • Improved HUD marker icons for objects of interest
  • Added multiplayer text chat on PC
Graphics and Planet Generation
  • Improved fog and increased draw distance
  • New terrain generation system for improved navigability and more varied earth-like and alien landscapes
  • Reduced situations where cave props can be spawned above ground
  • Improved particle systems fading out over distance
  • Added support for extremely large biome props
  • Improved and increased variety of clouds and cloud shadows seen from space
  • Improved planet surface rendering from space
  • Improved terrain lods and visuals when flying in from space
  • Improved colour selection during planet generation
  • Improved sky and fog colour selection
  • Tightened triplanar texture blend areas
  • New colour mapping system to create more varied and atmospheric visuals
  • Improved tree density
  • Tree size variation
  • Added empty systems, with no current inhabitants
  • Added abandoned systems, with derelict space stations
  • Improved storm visuals
  • Improved textures for ship, NPCs, and buildings
  • Added planetary ring system
  • Increased asteroids density in space
  • Improved space visuals
  • Added support for larger bodies of water
  • Character shadows for first person gameplay
  • Adjusted TAA settings to reduce shadow blurring on terrain
  • Added particle effect when flying above water
  • Splash particle effects
  • Inventory and pause menu now uses depth of field to blur in-game camera
  • Balanced intensity of lights in the Atlas station
  • Updated model of hologram backpack in suit upgrade chamber
  • Improved water surface and foam shaders
  • Improved water reflections to better match terrain
  • Improved imposter visuals and lighting to better match nearby objects
  • Switched object and terrain fading to use Blue Noise to give smoother transitions
  • Improved compression on some textures generated in-game
  • Improved terrain texture blending and selection
  • Improved sand and cave colour selection
  • Improved beach blending and visuals
  • Brightened cave interiors, especially at night
  • Improved storm effect fading as you enter buildings
  • Added gun model for ships
  • New high quality tree models and textures
  • Fixed an issue with landing pad UVs
  • Improved drone, quad and walker models
  • New drone texture effects
  • Added more varied underwater and underground objects
  • Improved appearance of Gravitino Balls
  • Major improvements to biome object placement
  • Improved crystal placement
  • Improved marker distances for gameplay props
  • Added terrain objects which cannot be destroyed by player ships
  • Improved colours, brightness, saturation of creature textures
  • Tweaked rock textures
  • Improved scale of underground objects
  • Tweaked poison blob particle effects
  • Improved cave biome glowing plant lights
  • Optimised cave biome prop performance
  • Improved bushes and underwater plants
  • Improved asteroid texture balance
  • Improved abandoned slimey diffuse colours
  • Improved under-foot dust effects
  • Improved heavy air in caves
  • Improved scale of gameplay plants
  • Improved toxic grass diffuse texture
  • Tweaked mountain fragments on certain biomes
  • Improved vertex displacement on flags to make them wave nicer
  • Improved smoke and damage effects on ships and distress beacons
  • Modified frequency of wordstones, crates, underground props and damaged machinery
  • Improved rare gem collection effect
  • Improved ship trail effects
  • New engine effect for ships
Space Stations and Buildings
  • Overhauled space station interior
  • New space station marketplace
  • New style for stairs in space station
  • Redesigned look of teleporter in space station
  • Added variation to building interior layouts and props
  • Added a small ramp to the drop pod for easier access
  • Improved building frequency
  • Added LOD system for base building parts to increase draw distances and complexities
Exploration, Fauna and Flora
  • New underground ruins building type
  • Buried technology modules and blueprint analysis
  • Overhauled signal booster and navigation data input
  • Procedurally generated technology
  • Procedurally generated products
  • Improved creature pathfinding
  • Improved creature response to feeding
  • Herd behaviour for creatures
  • Improved scales and maximum sizes of creatures
  • Improved sentinel drone behaviour, proximity indicator and escape gameplay
  • Improved matching of creature body parts to their role
  • Coprite improvements
  • New hazardous fauna
  • New hazardous flora
  • Improved scan ranges for biome specific plants
  • Added new armoured drone type
  • Must use the terrain editor to mine resource deposits
  • Improved Colossus speed and fuel tanks / consumption
  • Different ship classes use different amounts of launch fuel
  • New name generation system for planets / ships / weapons / creatures
  • Increased variety in creature descriptions
  • Nada + Polo’s tasks are now tracked in the Mission Log
  • Fancier descriptions for planetary weather conditions
  • Changed starting Exosuit inventory size
  • Increased the number of Exosuit cargo slots available to purchase
  • Increased crafted item stack size in the Exosuit to 5
Controls and Combat
  • Climbing traversal more challenging and rewarding
  • Added ability to slide down cliffs
  • Player movement is more dynamic
  • Air resistance simulation for jetpack navigation
  • Multi-tool manual holstering / unholstering
  • Ship weapons can be used against ground targets
  • Splash damage added to ship weapons when used against ground targets
  • Improved low level flight, with destruction of terrain objects with which you collide
  • Fixed jitter on physics debris pieces
  • Stopped player colliding with tiny rocks on scorched biomes
  • Crit points on sentinel drones and quads
  • Combat scope module for the Multi-Tool
  • Personal forcefield module for the Multi-Tool
  • New grenade types
  • Improved weapon alternative mode, also with better HUD display
  • Sentinel drones can repair quads and walkers in battle
  • Improved sentinel quadruped behaviour, pouncing, evade
  • Improved walker behaviour with different attack modes
  • Extra armour plating added to sentinels arriving in combat
  • Fixed placement of off-planet markers and improved pulse drive flight towards marked destinations
Audio
  • Updated creature vocals
  • New third person foley for player and NPCs
  • Additional loading music and a new track when starting normal mode
  • Revised ship engine sounds
  • Added low flying ship sounds
  • Revised underwater sounds
  • Improved combat audio and overhauled Quad and Walker audio
  • New NPC vocals
  • New Frigate audio
Stability / Balancing / Fixes
  • Fixed a number of issues with atmospherics and water rendering on the horizon
  • Fixed text clipping issues in some languages
  • Fixed certain cases where opening the settings menu silently changed resolution
  • Fixes for several uncommon out of memory crashes
  • Fixed transition between lighting when flying to space
  • Fixed and improved a number of situations for flattening terrain around buildings
  • Fixed cases where terrain tiles could be missing or slow to appear while flying around or into planet
  • Fixed crashed freighters having underground treasure too low to mine down to
  • Prevented dead planets ever having atmospheres
  • Prevented some story-critical buildings being placed underwater
  • Fixed lighting issues with double sided leaf shaders
  • Fixed repetitive tiling textures on some foliage leaves
  • Fixed issues with loading some particularly large saves
  • Fix for superconductive lock bug
  • Voice chat quality and reliability improvements
  • Fixed scan events for players who have managed to go off-grid
  • Fix for edited terrain regions repeatedly regenerating themselves unnecessarily
  • Fixed rocks showing up as the wrong colour on frozen biomes
  • Fix occasional hang in asynchronous IO
  • Fixes for non-instance LODs
  • Added geometry streaming system
  • Made numerous memory savings to improve overall stability
  • Made the damaged machinery turn off the sparks and smoke effect when you have finished the interaction
  • Rebalanced AI ship damage
  • Balanced ship to ground target damage
  • High performance(1440p) and High Quality(2160p) rendering modes added for Xbox One X
  • Made numerous grass and foliage rendering optimisations
  • Optimised per-frame renderer memory usage
  • Optimised various engine components using async compute
  • Various optimisations
  • Various miscellaneous bug fixes

Gaxel.png

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Ho il gioco su X e ,premetto che non l'ho mai giocato, ho solo visto live su twitch/youtube, mi è sempre interessato acquistarlo fin da subito.

Ho provato a giocare sia in singolo che in multiplayer.

In singolo il gioco ci da la possibilità di chiudere la nostra sessione in modo che non possa entrare nessuno a disturbarci, per quanto riguarda il multiplayer, quando ho effettuato la ricerca, mi ha fatto unire in una partita con 3 persone( il massimo descritto nella lobby era di 4 persone, e per quel poco che ho potuto provare non ho incontrato più di 3 persone)

Per chi possiede X può scegliere se rimuovere il blocco del frame rate oppure tenerlo fisso (io vi consiglio fisso, perché il gioco, anche su X, tende a calare di frame in certi punti). Oltre all'opzione del frame rate, il gioco ci da la possibilità di scegliere tra grafica in alta qualità o prestazioni migliori, domani proverò la seconda, ma posso anticiparvi che con il blocco frame attivo e la grafica in alta qualità, il gioco tende a calare di frame in certi momenti.

 

Riguardo il resto non posso accennarvi molto, ho praticamente speso 2 ore a capire come funzionasse, dato che il gioco non sia chissà quanto chiaro, bisogna smanettare un po'.

Mi è dispiaciuto tantissimo della mancanza del PVP, dato che Murray disse che mentre stavamo in squadra con amici potevamo imbatterci in altri giocatori... ma dove???? Tutto sommato però lo sto apprezzando, è unico nel suo genere, per ora...

 

Qualcuno di voi è interessato a giocarlo in Coop? Da solo non è che mi annoi, solo che in cooperativa ci potremmo facilitare i compiti. (possibilmente di mattina o pomeriggio dopo le 15:00)

Modificato da HaloMyLove

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Ma la visuale in prima persona come si mette?

Freccia in basso, vai tutto a sinistra dove c'è la rotellina e li ci dovrebbe essere l'opzione per cambiare visuale, devi farlo sia per la visuale nave che per quella giocatore.

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