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HALO 2 - Spoiler zone!


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Ma la Bungie, parlando dell'autoupdate e dello sbloccaggio di Foundation, ha detto che bisognava attivare un "evento particolare" nell'ultima missione, però io non ho trovato nulla di particolare da fare....hum.....

 

Anche perchè la "missione fantasma" che annuncia Master Chief se c'è dovrebbe essere qualcosa di spettacolare!

http://img208.imageshack.us/img208/4470/firmautenti324ze.jpg
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Anche perchè la "missione fantasma" che annuncia Master Chief se c'è dovrebbe essere qualcosa di spettacolare!

 

Credo proprio che non ci sia, anche perchè seguo molto i forum americani e se ci fosse veramente una missione nascosta qualcuno l'avrebbe già trovata.

 

Cmq devo dire che il finale ha spiazzato anche me: per due anni ci hanno fatto credere che stavolta sarebbe stato tutto ambientato sulla terra, coniando anche lo slogan "La Terra non sarà più la stessa", e poi per 90% del gioco non siamo sulla Terra ma su un altro Halo e nella cittadella Covenant? Il gioco mi è piaciuto da pazzi, ma non nego che per tutto il tempo mi sono chiesto "ma quando si torna sulla Terra?"... E quando in quella scena finale il Master Chief ricompare vicino alla Terra dicendo "vado a finire la guerra" (o qualcosa del genere), ero tutto gasato pronto ad imbracciare di nuovo i mitra contro gli invasori!!! Se non che l'arrivo imprevisto dei titoli di coda ha smontato tutto il mio impeto :?

 

La mia teoria quindi è questa: Microsoft si è resa conto che Halo è una vera bomba, un qualcosa di cui avranno assolutamente bisogno al lancio di Xbox 2. Allora che fare? Rimuovere un pò di livelli da Halo 2, upgradarli graficamente ed unirli ad altri creati ex-novo per un Halo 3 da far uscire al lancio della prossima console, chiudendo così la trama dell'invasione della Terra da parte dei Covenant. Che ne dite? Tra un anno esatto vedremo se avrò indovinato ;-)

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/neural+mx.png
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La mia teoria quindi è questa: Microsoft si è resa conto che Halo è una vera bomba, un qualcosa di cui avranno assolutamente bisogno al lancio di Xbox 2. Allora che fare? Rimuovere un pò di livelli da Halo 2, upgradarli graficamente ed unirli ad altri creati ex-novo per un Halo 3 da far uscire al lancio della prossima console, chiudendo così la trama dell'invasione della Terra da parte dei Covenant. Che ne dite? Tra un anno esatto vedremo se avrò indovinato ;-)

 

Di sicuro sentiremo ancora parlare di Halo in futuro ma secondo me non può essere andata come dici tu Boss....Il gioco è veramente TROPPO incentrato sulla lotta interna dei Covenant e quindi è ovviamente ambientato nel loro mondo e nel nuovo Halo.

 

I casi sono due, o il gioco era lungo il doppio, quindi con tutta un'altra parte ambientata sulla terra, ed è stato poi tagliato dalla Microsozz per anticiparne l'uscita, oppure hanno voluto fare proprio un bello scherzo ai Fan facendogli credere pan per focaccia.

 

Ancora più enigmatico il finale col cervellone flood che va a parlare a Cortana....

 

Non c'è dubbio però che mi aspettavo pure io il livello mostrato all'E3.....

http://img208.imageshack.us/img208/4470/firmautenti324ze.jpg
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Appena finito.

Che dire... un gioco stupendo, con un finale che lascia (come sempre) molte cose in sospeso...

 

Il livello dell'E3?

Io conosco un video da 6-8minuti ambientato sulla terra (si, probabilmente parliamo della stessa cosa) che era a dir poco favoloso. Pensavo addirittura che fosse così, il primo livello di Halo 2 :? :?

E fino alla fine cercavo di capire cosa caspio di fine avesse fatto...

E me lo chiedo ancora ora! Dove diamine è?! XD

Mannaggia a San Crispino.. :ph3ar:

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Non è propriouno spoiler, quanto un trick.. comunque leggete...

 

The Pelican also has one more use not listed in the instruction manual. If you jump on the nose of the dropship at ground level early in the Outskirts chapter, you can access all sorts of cool new areas of the level via rooftop and snipe enemies long before they see you. Watch out, though -- when playing through Legendary mode, you're not the only one with roof access....

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Molte cose sono cambiate dai filmati che abbiamo visto all'E3 sia il livello nella città che il pezzo in cui si gettava dall' astrovave sulla terra il primo penso che non lo vedremo più o almeno per come era stato progettato inizialmente è stato completamente stravolto e devo ammettere che preferivo di gran lunga quello che ho visto nel filmato.

 

 

Per quanto riguarda il finale, se così si può definire, mi ha lasciato veramente di sasso, non posso credere che dovremo aspettare un' altro anno per vedere come finisce la trama, prima che partissero i titoli di coda avrei detto che mancava ancora metà gioco da finire, e che mi dite di cortana e quella... .....cosa?

http://img228.imageshack.us/img228/7209/firma57is7yg.jpg
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e che mi dite di cortana e quella... .....cosa?

 

 

 

Guardate, ora non stò scherzando. Ma secondo me Cortana ha un paio di calze autoreggenti. Dai, guardatela da vicino! Inutile dire che è la prima cosa che ho notato (e che continuavo a guardare per tutti gli 'incontri' con lei) XD

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Dai ormai è inutile tenerlo nascosto, lo sappiamo tutti che Cortana è la fidanzata segreta di Automan (Chi è appassionato dei telefilm degli anni '80 sa di chi sto parlando) :P

 

AHAHAHAH Grandeeeeeee!!!!!!

 

http://www.chuckwagner.com/page.gif

 

Cursore, cursore? Cursoreeeeeee!!!! :rotfl: :rotfl: :rotfl: (sti giovanotti del forum non capiranno di che parliamo e mi prenderanno per pazzo, lo so :mrgreen: )

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/neural+mx.png
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Gli utlimi wallpaper pubblicati da Bungie.net mi hanno fatto ricordare di una cosa di cui volevo parlare già da un pò, ossia il mistero degli ODST.

 

Gli ODST (Orbital Drop Shock Troopers) sono delle truppe scelte di soldati del mondo di Halo 2, che avrebbero dovuto avere un ruolo fondamentale nel gioco ma che, come molte altre cose annunciate precedentemente, sono misteriosamente scomparsi. A meno che la memoria non mi tiri brutti scherzi, mi sembra proprio che di questi soldati non ci sia traccia in Halo 2, non vengono neanche mai menzionati.

 

Ed ora eccoli riapparire improvvisamente in uno dei due wallpapers appena pubblicati. Che senso ha mettere in un wallapaper dei personaggi che sono stati rimossi dal gioco? A meno che non sia un segnale per dirci che esistono ancora e che prima o poi risbucheranno fuori :teach:

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Non ho ancora comprovasto, ma sono sicuro che funzioni. Stò parlando del...

TESCHIO MAGICO! Leggete e provate a cercare questo curioso item nascosto in uno dei livelli della campagna...

 

On the level outskirts there is a hidden item at the begenning of the level. when you start the level you will notice a blinking passageway proceed through the passage way and turn directly around and look up and you will notice a light. jump and duck at the same time to get on top the light then turn to your right where you will need to jump and duck one more time to get on the roof. once on top the roof you will find a dark alley way to your left go down that alley and pick up the item as if it were a wepon. Have Fun : ) This may be the way to unlock something and it might not be the only hidden item

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parli degli skulls? oramai la caccia è iniziata! (nb ho preso il primo, quello del primo livello, appena posso faccio una foto... canedizione non ho la digicam!)

http://img16.imageshack.us/img16/6008/firmaghostbusters037bb.jpg
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Gli ODST (Orbital Drop Shock Troopers) sono delle truppe scelte di soldati del mondo di Halo 2, che avrebbero dovuto avere un ruolo fondamentale nel gioco ma che, come molte altre cose annunciate precedentemente, sono misteriosamente scomparsi. A meno che la memoria non mi tiri brutti scherzi, mi sembra proprio che di questi soldati non ci sia traccia in Halo 2, non vengono neanche mai menzionati.

 

Boss perdonami ma gli ODST compaiono appena si atterra su Halo.... li tra le rovine aliene... ma qualcuno di loro morto si trova anche sulla stazione orbitante..... :teach:

CUORE+NERO.png
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Boss perdonami ma gli ODST compaiono appena si atterra su Halo.... li tra le rovine aliene... ma qualcuno di loro morto si trova anche sulla stazione orbitante..... :teach:

 

probabilmente non ci ho fatto caso, perchè non ricordo questo dettaglio... ricordo però ad esempio che in uno dei primi filmati di Halo 2 gli ODST erano presenti sul Pelican insieme al MC durante l'arrivo sulla Terra, ed invece poi sono stati trasformati in dei semplici soldati, pur mantenendo la stessa posizione sulla navetta e gli stessi movimenti. Inoltre mi sembra dovessero ricoprire un ruolo di maggior rilievo, invece se non ho notato neanche la loro fugace apparizione evidentemente non è stato così...

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Facciamo una piccola petizione perchè le skin degli OSDT siano aggiunte per il gioco multiplayer, non sarebbe male come idea... Magari loro invece di avere uno scudo potrebbero avere dei medipak o altre capacità... Speriamo che su Halo 3 l'uso dei personaggi si estenda anche a loro in modo da creare storie parallele ambientate sui vari mondi della saga!

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Allora, sia chiaro che i Teschi si possono trovare tutti solo nella modalità Leggendario, tranne uno, il primo, che si può trovare anche nelle altre modalità. Ecco a voi la lista completa e dove trovarli!

 

 

Explanations

 

Un-named Skull

Difficulty: Legendary

Level: Armory

Word: No words apear

Effect: Makes enemies more aware of your location.

Status: Confirmed

 

At the begining of the level, after you power your shields for the first time, the Sarge shows up on an Elevator. Wait in the room until the Sarge starts berating you, telling you to get into the elevator. You MUST wait for him to say "Would it help if I said please?" Once he says this, get in the elevator, and go down to the tram. Get on the tram, and face towards the INSIDE of the building. Press up against the glass doors towards the inside of the building. You should hold 'X' down, and you should pick up the skull. It's on a stack of green crates, near the end of the tram ride.

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Thunderstorm Skull

Difficulty: Legendary

Level: Cairo Station

Word: Thunderstorm

Effect: All Covenant enemys become Spec-Ops

Status: Confirmed

 

After you take out the second room of covenant boarding the ship, the game says "Priority Shift". Shortly after this you will go to the armory where you will have to take out a couple of Elites. The next room is "Commons B.01". Clear out all of the enemies on the ground floor and the Grunts in the far landing that are manning the plasma turret. Once you've cleared the room, look towards the outside -- literally out into space. You should see the dual tram tracks, and some diagonal supports holding up the tram tracks. You'll also note that the diagonal supports in the center are close together. One of those supports goes down the side of the wall near where one of the glass railings is. You can jump on the post for the glass railing and jump up onto the diagonal railing. From here, jump to the tram track and follow it all the way down towards the door you originally came in. You should see a landing with a trash can. The skull is in/under this trash can. Simply walk up to the trash can and hold X to pick up the skull.

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Blind Skull

Difficulty: Any

Level: Outskirts

Word: Blind

Effect: No HUD or weapons on screen

Status: Confirmed

 

As soon as the level starts your vision will be blurry. Directly ahead of you there is a hallway with a flashing light. Enter the hallway, turn around, and look up There will be a horizontal flashing halogen light. Jump to it. Then turn right and crouch jump to the roof. Then turn right again and there is a long passageway with some ammo, grenades, and the Blind skull.

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I would have been your daddy Skull

Difficulty: Legendary

Level: Outskirts

Word: I would have been your daddy

Effect: Unknown

Status: Confirmed

 

The specifics of this skull are still a bit sketchy. The best thing to do is watch the videos showing how to spawn the skull and just keep trying until you get it to spawn. The main thing appears to be getting the checkpoint right past the pelican that picks up Johnson. This checkpoint spawns the sniper jackals in 'sniper alley.' The skull itself is in a room on a balcony. The room contains a sniper rifle and sniper ammo, and if you're one of the lucky ones who can get the skull to spawn, it will also contain the skull. Picking up the skull teleports you to the ground level, and gives you just a Plasma Pistol. You will quickly be assaulted by Elites. Some people say that grunts and jackals will also spawn, but I've never seen them do so. In my video, 7 waves (not 6, like I said initially) of Spec Op Elites come out. Killing the last Elite will have the text for the skull flash, meaning that you have to kill all of the Elites to actually finish getting the skull. If you die to the Elites, and your checkpoint no longer spawns the skull, kill yourself 4 or 5 times to be pushed back one extra checkpoint. The skull should spawn for you again, so you can try the fight again.

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Catch Skull

Difficulty: Legendary

Level: Metropolis

Word: Catch

Effect: Enemies always drop 2 plasma grenades, and it appears that all enemies will toss more grenades in general.

Status: Confirmed

 

Right after you exit from the underground highway, you'll come to a large open-air circular room with a handful of Jackal snipers and some Elites. The quickest way to get safely to the skull is to get the next checkpoint by jumping into the Warthog and letting the marine drive you to the next area. Jump out of the jeep and backtrack to the large room, and clear the area. You will see a large semi-circlular beam going from one of the main platforms that goes from the ground up to the top of the two towers. Do a grenade jump at the bottom of this beam and walk all the way to the top. Jump over to the ledge of the left tower. Walk to the end of the ledge and you will find the Catch skull.

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Grunt Birthday Skull

Difficulty: Legendary

Level: The Arbiter

Word: Grunt Birthday Party

Effect: Headshots makes enemies explode

Status: Confirmed

 

Progress throughout the level until you get a banshee. As soon as you are in the banshee, fly straight down towards the far side of the bottom of the middle structure. You will see two large circular supports and a large connetion between the top of those two supports. In between the supports and the large connection there is enough space to land your Banshee. You will find a circle of dancing grunts, and in the middle of that circle is the Grunt Birthday Party skull.

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Famine Skull

Difficulty: Legendary

Level: The Oracle

Word: Famine

Effect: All found weapons have less ammo

Status: Confirmed

 

After you get off of the slowly decending elevator, you will come to a hallway where you see a handful of dead bodies. Continue into the next room, and you will be on the second floor of a room that has a lot of glass windows. When you enter this room, look to the right, and find the third pane of glass. It should be to the right of a wall that has some flood guts splattered on it. Shoot out this window, and the windows directly across the room. If you look below you, you will see a platform that has four tall posts. On the far side of the room there is a column that is right in between the two windows on the far side of the room. Turn on your active camo, and jump to the center platform. Jump on either of the posts on the far side of the platform and jump to the column between the windows. Make another jump through the window you shot out, and make a left. Walk all the way to the end and you'll find four flood elites convulsing on the floor, with the Famine skull in the middle of them.

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Envy skull

Difficulty: Legendary

Level: Delta Halo

Word: Envy

Effect: Active Camo takes the place of your flashlight. The camo acts just like Arbiter Active Camo.

Status: Confirmed

 

Progress through the level until you come to an area with a large central stucture that has a multitude of columns. When you first get into this area, you have to go left, and there is a ramp on the left that goes up and then back down. Get on this ramp and continue up the wall until you are on the landing where there will be (or used to be) some plasma turrets. Follow this landing all the way to it's end, and you'll see a door that is blocked off by a large stone. Jump on top of the stone, and jump again to get on a thin ledge. Make sure you're up against the left wall, and grenade jump up to the top of the wall to your left. Once you're on this wall, you'll see that the right wall ends and there is some earth behind it. Jump onto the dirt, and follow the stone wall all the way to the top. When you're on the top of this wall, you can look down towards the center and you should see two cloaked Elites looking towards each other with the Envy skull between them.

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Assassins Skull

Difficulty: Legendary

Level: Regret

Word: Assassins

Effect: All enemies in game are permanently cloaked.

Status: Confirmed

 

Immediately after the gondola ride following the battle with the hunters, there will be a building with two turrets on it. Enter the building and turn to your left. There will be a box, jump on it. From there jump to the adjacent light fixture, then to the ledge. The ledge leads to the area with the two turrets. Once there use a grenade jump to get onto the roof area, then, using croutch jumps and grenade jumps, follow the right side perimeter of the building. Once you have gone as far as you can go you will find a small grassy area with two cloaked dancing elites and the Assassins skull.

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Mythic skull

Difficulty: Legendary

Level: Sacred Icon

Word: Mythic

Effect: Unknown. Apparently enemies have more health, making them harder to kill.

Status: Confirmed

 

There is a semi outdoor area which has the same type of area right next to it. There is a large sentinal in front of each one. Go past this area and down the piston and you'll be in a vary dark and dank flood infested area. There's a stack of 6 or 7 boxes as you enter the room. Use them to jump up to the landing above. There are a handful of alcoves on your right hand side. The skull is in the third alcove, floating above a dead human flood.

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Sputnik skull

Difficulty: Legendary

Level: Quarantine Zone

Word: Sputnik

Effect: The mass of certain objects is severly reduced, making them fly farther when smacked with a melee hit, or when they are near an explosion. Weapon damage is not changed.

Status: Confirmed

 

From the start of the level, turn directly around, and you should see a tunnel. Head into the tunnel and go straight until you exit the tunnel. Go straight across the open area, and you'll come across a broken pipe tunnel on your right. Straight in front of you you should see a small ledge running across the wall, above the green pit. Carefully get onto that small ledge and walk all the way to the end of the ledge to find the Sputnik skull.

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Angry mode

Difficulty: Legendary

Level: Gravemind

Word: Angry

Effect: Grunts shoot much faster, and the Angry skull is the only known skull that can be cycled through, allowing you to use the skull as a third weapon.

Status: Confirmed

 

Fight all the way through the Covenant city until you reach the outdoors. As soon as you are outside, turn right. You will see some Covenant crates next to the rock ledge. Jump from the crate to the rock ledge. Walk up the rock hill and to your right you will see a large red girder. Jump onto the girder and follow it back towards the complex you came from. You will run into an invisible grunt weilding a fuel rod. Kill the grunt, and continue to the end of the girder where you will see the Angry skull floating above a small grav-lift.

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Iron Skull

Difficulty: Legendary

Level: High Charity

Word: Iron

Effect: When playing co-op, if either player dies the game restarts you at your last checkpoint. This effects all difficulties. Normally this only happens on Legendary.

Status: Confirmed

 

When you enter the final (the second) Gravity Lift, look up. A skull will pass through you extemely quickly so you must start holding "X" a bit before you actually pass it to grab hold of it.

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Ghost Skull

Level: Uprising

Difficulty: Legendary

Word: Ghost

Effect: Unknown. Some reports say enemies take longer to notice you or react to your presence.

Status: Confirmed

 

After the outdoor area with all the ghosts and grunts, there is an 'L' shaped room that is seen throughout the level. It is right after the armory room that is full of covenant and human weapons. Grenade jump using a jacked ghost up to the rafters and it's up there.

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Black eye Skull

Difficulty: Legendary

Level: The Great Journey

Word: Black eye

Effect: Your shield does not charge normally. To charge your shields you must melee enemies. You can charge your shields into the overcharge range doing this.

Status: Confirmed

 

Eventually you have to escort the Sarge who is in a Scarab. Follow him along until you see the huge compound in front of you. Directly above the door that the Sarge blows open with the Scarab is an angled beam. Land your Banshee on this beam and walk to the top of the beam. Look down and to your left and you will see a circular angled wall. Jump onto this wall and walk to the top. Walk straight along the right-hand side of this area. You will have to jump over a small beam in front of you. Continue walking straight until you come to a grassy area. Keep walking up the grassy hill and go until you come to the point where can jump onto the angled support for the tower meets the grass. Jump onto the support and walk up the support. It's a very steep climb, so jumping while you're going up the support speeds up the walk some. At the first landing you will see the Black Eye skull sitting on a glowing white panel on the floor.

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ma stai parlando della scena finale segreta di halo 1?cmq anche a me è venuto in mente, ma non per un ragionamento particolare, piuttosto per una frase detta nell'ultimo livello, anche se non ricordo quale.

http://www.bungie.net/Stats/halo2emblem.ashx?s=90&0=3&1=2&2=4&3=4&f=47&b=8Il sito del primo clan italiano di Halo 2, sponsorizzato da MondoXbox.
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