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Metal Gear Solid 5


AngelDevil

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Io la vedo così, era già su next gen quella demo, ma dovevano mostrare qualcosa per l'e3, quindi senza ottimizzare la grafica hanno mandato una demo non perfetta.

Se vi ricordate, o andate a vedere i filmati della conferenza, sotto la dimostrazione, c'era scritto Xbox One, e secondo me non a caso.

 

Vero che quella grafica non è proprio ottima per essere next gen, ma non può essere nemmeno current gen, è una via di mezzo. La classica via di mezzo dei primi giochi next gen.

 

Oppure era versione pc, e le versioni console current gen riceveranno dei ridimensionamenti. A questo è più facile credere.

 

Una versione per pc non esiste non è previsto su pc

 

Edit

 

Troy Baker, l'attore che ha prestato la voce a numerosi personaggi dei videogame, fra cui di recente Joel di The Last of Us, interpreterà il ruolo di Ocelot in Metal Gear Solid V: The Phantom Paint.

 

Ad annunciarlo è stato Hideo Kojima su Twitter, pubblicando una foto di loro due insieme e scrivendo "Con Troy Baker, l'attore per Ocelot". Baker ha risposto al tweet scrivendo "Ho appena ricevuto una demo privata di Metal Gear Solid V da Hideo Kojima in persona! Oggi è stata una giornata fantastica. È un vero onore essere coinvolto in una produzione così importante."

 

http://i.imgur.com/zGqwxhp.jpg

Modificato da AngelDevil

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Sono rimasto impressionato dalle novità del video:

- sarà un open world vasto e ciò è fantastico;

- il tempo scorrerà in modo reale, ci saranno cambiamenti climatici attivi (ossia che influiranno sul gameplay), come le tempeste di sabbia, utili a mimetizzarsi;

- ci saranno vari modi per essere furtivi e nascondersi;

- immagino ci siano tanti boss, tra cui anche quella donna...e che donna :lol:

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http://www.computerandvideogames.com/414360/interviews/e3-interview-kojima-on-mgs-5/

 

Sono rimasto impressionato dalle novità del video:

- sarà un open world vasto e ciò è fantastico;

- il tempo scorrerà in modo reale, ci saranno cambiamenti climatici attivi (ossia che influiranno sul gameplay), come le tempeste di sabbia, utili a mimetizzarsi;

- ci saranno vari modi per essere furtivi e nascondersi;

- immagino ci siano tanti boss, tra cui anche quella donna...e che donna :lol:

 

Io diciamo che sono orma i2 giorni che sto in silenzio è troppo bello a me basta ora sola che ci siano boss non come in PW erano tutti dei metal gear, il metal gear per me è e deve essere il boss pre finale

http://i.imgur.com/jkjcc8h.jpg
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Finito di leggere l'intervista, interessante il fatto che si ha completa libertà nel scegliere l'approccio e la fase della giornata in cui svolgere gli obiettivi (mattino, pomeriggio, sera, notte).

Alla faccia delle avventure lineari.

 

Infatti se noti nel trailer snake va prima a fare il sopraluogo sulla montagna vede passare il camion ed aspetta il giorno dopo per saltarci sopra ^^ stupendo xdxd

 

...io però na partita me la devo fa andando con il vtc xdxd

http://i.imgur.com/jkjcc8h.jpg
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Penso che sicuramente sarà il miglior videogioco del 2014, lo so è prematuro parlarne, ma già vedendo una parte di quello che ha da offrire è difficile trovare un titolo che ne sia all'altezza l'anno prossimo.

 

mgs4 welcome to dreamland: dall'anno prossimo cambiati assolutamente nick in "mgs5 welcome to dreamland" :ok:

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Penso che sicuramente sarà il miglior videogioco del 2014, lo so è prematuro parlarne, ma già vedendo una parte di quello che ha da offrire è difficile trovare un titolo che ne sia all'altezza l'anno prossimo.

 

mgs4 welcome to dreamland: dall'anno prossimo cambiati assolutamente nick in "mgs5 welcome to dreamland" :ok:

 

 

Ahahhah Infatti la penso come te assurdo ho giocato le hd collection prima di vedere questo trailer e già pensavo ,cavolo ma i mg nessuno li supera ,ora posso dirlo tranquillamente che questo sarà lo steath game/mg definitivo.

 

Vi volevo fare i complimenti qui ho trovato dei fan veri non come in altri forum dove scrivono nei topic persone che dicono sarà una ****...come cavolo si può pensare di questo mg...voglio proprio vedere che grafica avrà su xbox ,poi con quelle animazioni a 60 fps fissi sarò una goduria..ultima cosa odio l attore di ocelot ha avuto una demo di mgs V da kojima

 

Metal Gear Solid V resterà sempre attuale grazie agli utenti

 

Se siete fra quelli che si lamentano della risicata longevità dei videogames attuali, sappiate che questa volta Hideo Kojima ha pensato anche a voi. Nel corso di un'intervista rilasciata a Los Angeles, il papà di Zone of The Enders ha spiegato che Metal Gear Solid V: The Phantom Pain disporrà di un'opzione che consentirà agli utenti di creare nuovi livelli di gioco utilizzando tablet e smartphone. Questo, secondo Kojima permetterà di allungare a dismisura la longevità del gioco, sfruttando nel migliore dei modi l'open world creato per il gioco.

Modificato da mgs4 welcome to dreamland
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Concordo con mgs4 welcome to dreamland: MGS è davvero lo stealth game meglio riuscito in assoluto.

Non ho provato il 4, ma il 3 che ho finito varie volte per me è stato il miglior videogioco della scorsa generazione, capolavoro in tutto, difficile trovare un titolo superiore :ok:

 

Interessante è la possibilità di creare missioni personalizzate e ciò andrà ad aumentare la longevità che essendo un open world dovrebbe essere già molto alta...per dirne una già MGS 3 era abbastanza lungo, figuriamoci il 5.

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Concordo con mgs4 welcome to dreamland: MGS è davvero lo stealth game meglio riuscito in assoluto.

Non ho provato il 4, ma il 3 che ho finito varie volte per me è stato il miglior videogioco della scorsa generazione, capolavoro in tutto, difficile trovare un titolo superiore :ok:

 

Interessante è la possibilità di creare missioni personalizzate e ciò andrà ad aumentare la longevità che essendo un open world dovrebbe essere già molto alta...per dirne una già MGS 3 era abbastanza lungo, figuriamoci il 5.

 

Marco attento a te se che se posso veramente crearle io,ti faccio un quadro ricco di quei simpaticoni apparsi nella sabbia,ti sembrerà un festino altro che na missione xdxdxdxdxdxdx

http://i.imgur.com/jkjcc8h.jpg
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Non è stata dichiarata una data di uscita definitiva, ma sicuramente se ne parla nel 2014.

Non so perché, ma credo che uscirà solo per console next gen e forse potrebbe essere meglio così, in modo che avremo un gioco con qualità molto elevata e non uno "castrato" per le attuali console.

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16

JUN

On Monday June 10th, Kojima showed a new trailer for Metal Gear Solid V: The Phantom Pain at Microsoft’s E3 conference. The next Wednesday, an extended cut was released, intended for mature audiences.

 

 

 

This trailer starts out with a scene of a very angry Kaz. He wants to take revenge on Cypher (an alias for Zero’s organization, The Patriots). He has lost an arm and a leg, as well as his comrades, and it ‘feels like they’re all still there’ (his literal and metaphorical ‘phantom pain’). He seems traumatized and completely driven by revenge, which is one of the themes in the game.

 

 

 

Next, we see a torture scene. From the looks of it, the person being tortured is Quiet, the female sniper who gets a formal introduction later on in the trailer. We can see Ocelot in the room, who we know is an expert at interrogations, something he himself sees as a sport.

 

 

 

Next, we see part of a scene in which child soldiers are being trained. Now here is where it gets really interesting. Kojima has talked about touching on some taboo subjects with this game, and ever since people have been debating whether or not child soldier would have a role in the story. Looks like this is true.

 

 

 

Kojima Productions has said we should be able to infer some of the locations based on the trailer. An African setting seems to be the case based on these images.

 

Then, a scene taking place in Camp Omega, the Cuban Prison camp from the Ground Zeroes trailer. It’s another torture scene. The person is tortured and shot when he tries to run away.

 

 

 

Next, a person in chains in a room. The door opens.

 

 

 

The next scene shows the same person (a girl) lying on a table, with her stomach cut open.

 

 

 

Big Boss and Chico seem to be in the room. A package is retrieved from her stomach, possibly containing a bomb. Notice the peace symbol. Some people say this girl is Paz, the spy working for Cypher in Metal Gear Solid Peace Walker. In the Ground Zeroes trailer released earlier this year, we learn that Paz is still alive after being defeated by Big Boss. Could she be the ‘trojan horse’ Skullface is referring to in that trailer?

 

 

 

After this, there’s yet another torture scene, again with Ocelot. This time Huey (Emmerich) is being tortured.

 

 

 

Now the next caption is interesting. ‘Only for Revenge’, it says, showing an X Ray photo of someone’s ribcage. Instead of a heart, it shows the same kind of flower that was growing in the field were Snake fought The Boss.

 

 

 

Also in the room: a man wearing sunglasses and a Diamond Dogs beret, this is probably Kaz.

 

 

 

This is where the regular trailer began. Two men on horses: Big Boss and Ocelot. Big Boss wears in a ponytail, which reminds of an early screenshot from Project Ogre. He is riding a white horse similar to the one The Boss had, but it’s unlikely it’s the same horse, since Big Boss shot it in Peace Walker. Big Boss also has a mechanical arm, meaning this take place after the hospital scene (during which Ocelot saves Big Boss).

 

 

 

Ocelot has a new voice actor, Troy Baker. In this game Ocelot’s voice is transitioning from his young voice in Metal Gear Solid 3 to his raspy voice in the other games. His mannerisms in the way he talks make him really sound like Ocelot.

 

Big Boss and him seem to have joined up. This marks the first time Ocelot acts as a real ally to the player. Ocelot tells Snake that ‘he’s a legend to those who live on the battlefield’. This is how he was able to establish Outer Heaven and gather soldiers to his side.

 

“The whole world wants you dead.” Ocelot remarks. At the end of Peace Walker, Big Boss talks about this as well. “We’ll be hunted.” and “The whole world is on our tail.”

 

This is a new location: Afghanistan.

 

 

 

“Now go, let the legend come back to life!” Ocelot encourages him. Remember how he idolized Big Boss in Metal Gear Solid 3 and tried to imitate his techniques. This could be Big Boss’s first mission after his 9 year coma, hence the ‘come back to life’.

 

 

 

The camera moves behind Big Boss, and now we’re looking at gameplay footage. ‘MGS goes open world’, you can move freely through the environment.

 

What we’re seeing here is a rescue mission: Big Boss is breaking his ally Kazuhira Miller free.

 

A new mechanic is shown: hanging from the side of the horse to avoid being spotted by the guards. ‘A new breed of stealth’, as the trailer calls it.

 

 

 

Real time weather and day and night cycle will influence the gameplay. Here we see a sandstorm approaching Big Boss.

 

 

 

There are different modes of transport you can use, like jeeps and even armored vehicles.

 

 

 

Snake has binoculars that come in handy when scanning the big, open world for enemies.

 

 

 

We can see him climbing into the back of a passing truck and riding into enemy territory unnoticed.

 

The watch Big Boss is wearing is a Seiko. Kojima bought the same watch for himself and Yoji Shinkawa, and posted pictures of them a while ago on his Twitter. The watch is used to show the passing of time in this trailer, you can wait until nightfall to sneak into the enemy camp.

 

 

 

This image may be from a game mechanic where you can let time pass quickly to start a mission at a certain time of day. But that’s just speculation.

 

Snake is entering the camp, waiting strategically in the shadows while enemies scan the environment with their flashlights, until he sees a opportunity to get past them.

 

 

 

The stealth mechanics and controls look a lot smoother: Snake dives into cover, instantly switches from crouching to crawling, jumps from rooftop to rooftop, pulling himself up from the ledge.

 

 

 

Dynamic CQC. We can see Snake pushing an enemy forward, destabilizing him, and disarms him, after which he quickly eliminates the enemy and his ally with the rifle.

 

 

 

‘Words that kill’ – Metal Gear fans may already have recognized Donna Burke’s voice. She did the theme for Portable Ops (Calling to the Night) and for Peace Walker (Heaven’s Divide).

 

Snake reaches Kaz, who looks like he has been tortured by the enemies. The characters presented in the trailer all have a title below their name: Kaz’ is ‘A Visionary robbed of his Future’.

 

 

 

Now, a lot of different characters are shown.

 

Quiet. This female sniper instantly reminds a lot of fans of Sniper Wolf. It is possible this is a younger Wolf, but it may also be a new character. Her name and the phrase ‘deprived of her Words’ strongly suggests she is unable to speak (possibly has her tongue cut out), so that makes it likely this is a new character.

 

 

 

Eli. This may be a young Liquid Snake. Since this game takes place in 1984, Solid Snake and Liquid Snake will be 12 years old, so it adds up. Of course, it may also be a totally new character. The subtitle here is ‘A Youth who Curses his Fate’. This also seems to be consistent with Liquid’s behavior, especially in Metal Gear Solid 1.

 

 

 

Skullface: A Ghost without a Past. We know this man from the first trailer for the game, when everyone still called him ‘the burned man’. He has something to do with the XOF, as we have seen in that trailer.

 

 

 

Emmerich: A Technocrat who Stands his Ground. This is Huey from Metal Gear Solid: Peace Walker, and the father of Hal Emmerich (Otacon), who is around four years old in this game according to his backstory. In the previous game Emmerich was tied to a wheelchair, but it looks like he managed to create himself some mechanical legs. This is probably what ‘who stands his ground’ partially refers to.

 

 

 

Ocelot. In this game Ocelot is 39 years old. He is officially part of Zero’s organization, but secretly works for Big Boss – that is, going by the established story. He is ‘A Rival living a Lie’, which could mean a lot of things. He is lying to Zero, but he might not be telling Big Boss the whole truth either. It’s Ocelot after all.

 

 

 

Code Talker. A new character. Who he is and what his role is in the story is not clear yet. He is ‘A Wise Man denied his Homeland’.

 

 

 

Those who “Don’t Exist”. These seem to be some high tech enemies, and the gasmask wearing character that also appeared in the hospital scene, and who could be a young Psycho Mantis. Probably part of Cypher.

 

 

 

We see several small children around a tank, carrying AK 47s. The child soldiers that were shown earlier. Will they be enemies in this game? Will the player have to kill them? Or will they be fighting for Big Boss?

 

 

 

Back to the Afghanistan mission. Now that Kaz is freed, the missions is to carry him back to the helicopter.

 

 

 

You can still shoot enemies with Kaz on your shoulders.

 

In this shot, Big Boss seems to be choking the kid in the cage, or at least pushing him to the ground, arm on his throat. This is said to be Chico, though some people believe he’s actually Solid Snake.

 

 

 

We see the character wearing a beret again. Some believe this is not Kaz, but Gene, which is strange considering Portable Ops was presumably declared non-canon not too long ago. Plus, he died at the end of that game.

 

 

 

The song is called ‘Sins of the Father’, by Donna Burke. Does this refer to Solid Snake and Liquid Snake, with Big Boss being the father?

 

Kojima said this will be a very dark game, and the trailer does point in that direction, especially at the end. The title ‘Hell Bound’ appears, echoing Snake’s speech at the end of Peace Walker (“And yes, we may all be going straight to hell”). As stated before, Kaz’s main motive is revenge. He seems to be fully prepared to go to war with Zero’s organization Cypher (the Patriots). Kaz seems to be uninterested in morality or ideology, he just wants to answer the world’s call for wet work. “No greater good, no just cause.”

 

Children in cages are being handed diamonds. Blood diamonds? It probably has something to do with Big Boss and Kaz’s new organization Diamond Dogs as well. What’s confusing is that the children and Big Boss seem to be trading diamonds. Maybe some of them are fake?

 

 

 

Like some of the earlier scenes, it also makes the African setting more likely.

 

Punished Snake. A new alias for Big Boss. As you can see, his face is covered with scars. His title says ‘A Fallen Legend’. Is Snake shooting the children?

 

 

 

This is from the same scene as the very first shot. It looks like they are on the helipad of Mother Base, but chronologically this may not add up.

 

 

 

Big Boss: ‘Kaz… I’m already a demon.’ The trailer is concluded in style with these words.

 

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain will launch on PlayStation 3 and Xbox 360, as well as PlayStation 4 and Xbox One.

 

Right at the end there’s a short scene were we learn Cypher is developing a new weapon in Africa, to surpass Metal Gear.

 

 

 

This of course make Africa as a setting even more likely. Snake gets into some kind of armored suit/mech and walks off the screen. Maybe it can actually be used by the player during missions. It’s not that unlikely, since you will be able to use many vehicles at will in this game.

http://i.imgur.com/jkjcc8h.jpg
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Mi auguro che oltre alla barra della salute sarà presente anche la barra del vigore, proprio come nel capolavoro MGS 3, in cui per recuperare vigore occorreva nutrirsi di fauna e flora di tanto in tanto.

Del resto mi aspetto un giocone, ma mi piacerebbe tanto che sia presente tale barra.

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MGS 5 potrebbe essere rilasciato a febbraio, mi sembra plausibile come data, da notare che:

MGS 1 uscì il 26 febbraio;

MGS 2 il 22 febbraio;

MGS 3 il 4 marzo;

MGS 4 il 12 giugno;

MGS Peace Walker il 18 giugno;

MGR Revengeance il 21 febbraio.

 

P.S: questa è solo una mia ipotesi e come tale deve essere presa.

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L’obiettivo finale del team che sta sviluppando il tanto atteso quinto capitolo della saga di Metal Gear Solid sarà quello di “conquistare il mondo“. In merito a questa affermazione Hideo Kojima, game designer del titolo, durante una sua intervista ha dichiarato:

“La saga di Metal Gear ha sempre raggiunto ottimi risultati di vendita negli Stati Uniti ed è sempre stato considerato uno dei giochi migliori, ma ora con Metal Gear Solid 5 il nostro obiettivo è quello di ottenere strabilianti risultati su scala globale, riuscendo a vincere contro i migliori titoli del mondo.”

Il team che sta lavorando su Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain vuole cercare di sviluppare un titolo che riesca a soddisfare tutti i tipi di videogiocatori, non solo con l’evoluzione nella parte grafica, ma con l’aumento della qualità all’interno del gioco.

Con Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, come ormai succede sulla maggior parte dei titoli per next generation, saremo in grado di interagire e influenzare le partite anche attraverso l’utilizzo di smartphone e tablet.

Inoltre come dicharato da Hideo Kojima il nuovo capitolo della saga sarà caratterizzato dal “open world” nell’avventura in singleplayer, e alcuni elementi della campagna saranno fondamentali anche nella parte multiplayer.

 

 

In episode 315 of the Japanese Kojima Productions Podcast, some new Metal Gear Solid V: The Phantom Pain details were discussed.

Kojima confirmed hat the character that has a package extracted from her body in the trailer, is indeed Paz. Also, the kid who is helping with the surgery is Chico (the same person that’s in the cage in Ground Zeroes). The podcast was censored with beep sounds, but in between them Kojima mentioned Strangelove (a character from Peace Walker whom we haven’t heard about since) and the children with diamonds that are in the trailer, who are connected to a certain mission.

 

Kojima also confirmed that the mech that appears at the very end of the extended trailer will be playable in the game, but he didn’t provide any further details on this.

Modificato da mgs4 welcome to dreamland
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mgs4 welcome to dreamland, cosa ne pensi della probabile data di uscita che ho postato nel mio commento precedente?

Potrebbe essere molto fattibile febbraio come mese.

 

Marco a dipende dal fatto se esce prima per old gen o insieme alla next..se esce per old prima io credo che oscilli da febbraio a marzo,altrimenti,io credo che esca a giugno visto che non ancora si sono messi a lavorare con il kit next gen..koji disse che voleva far notare la differenza del motore grafico ^_^

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Ora resta soltanto da scegliere se prenderlo per l'Xbox 360 oppure direttamente su console next gen.

Personalmente preferirei su next gen, a questo punto se me lo devo godere, me lo godo al massimo :ok:

di sicuro i fan della serie prenderanno al lancio la prima versione disponibile.io non avrei la pazienza di dover aspettare mesi quando potrei giocarmelo subito per la gen attuale.

Seguimi su Twitter: @mattdrake82

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In un'intervista rilasciata a 4Gamer e tradotta da DualShockers, Hideo Kojima ha definito Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain un titolo stealth molto più realistico dei suoi predecessori.

 

"Non si tratta più di seguire le regole del gioco", ha detto il game designer. "Potete decidere di camminare verso la vostra destinazione o utilizzare un'auto. Di notte ci saranno meno sentinelle ma le luci vi faranno avvistare".

 

"Credo che la definizione di "real stealth simulator" sia appropriata. Prima tutto era su binari e i giocatori sapevano cosa aspettarsi, come in una casa stregata. Ora tempo e condizioni atmosferiche cambieranno. Voglio realizzare il gioco in modo che un milione di giocatori possano giocarlo in un milione di modi diversi".

2124775.png

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Anyone listed some of the basic points from the KP ALERT! Podcasts? If so, sorry for repeating this - all of the points here are kinda old and this is mostly recap stuff:

 

KP ALERT!

 

Episode 2

Regarding the lines, Kojima emphasised that he didn't want everything to be told straight to the player e.g. someone's trying to get across the point of needing to use the bathroom. Instead of saying "hey, I want to use the bathroom", he'd just say "hey" and you'd see his facial expression, so you can tell that the guy really has to go to the bathroom.

The English dub is driving the animation and character. In the past, everything was done by hand - both the English & the Japanese were dubbed in. This time, the facial performance that's been done by the English VA is

what's driving the animation and character.

Akio Otsuka's facial expressions won't be in the game, just his voice.

Episode 3

Some part of the game will take place in Afghanistan.

When playing the game, players may experience completely different things in a different order.

Now you plan out how you're going to get into the base and also how you'll get out of it. It's up to you. More strategic freedom.

No Full facial scan & 3-D body scan for all characters, especially recurring characters like Snake or Kaz.

For new characters like Quiet, she had the full facial scan, body scan, body motion capture & facial motion capture.

Existing characters have an existing look, so it wasn't possible to do ALL of what was done with new characters like Quiet.

All characters, even the motion-captured ones, are created via concepts from Shinkawa.

GZ will serve as the prologue for TPP. GZ & TPP - 2 pieces of the same game.

Episode 4

The theme is race and revenge.

Revenge = the cycle of revenge, the cycle of violence that happens from 1 party instigating some sort of violent action & then the other party wanting revenge for that, & it just repeats over and over.

A recurring theme is the concept of loss - phantom pain. As indicated by Kaz's monologue (voiced by Robin Atkin Downes), the whole point of the monologue is that ALL the characters somehow have lost something. This game is about that pain that they feel from losing a leg, an arm, comrades, etc.

e.g. Skull Face losing his face, Quiet losing her words.

Troy Baker is the new VA & facial performance actor for Ocelot.

The game will interact with smart devices in some form. Various parts of the game will interact with various portable devices. There'll be some social aspects to that as well.

'Sins of the Father' is the new main theme of MGSV.

Various Kojipro staff members throughout the game. The first enemy killed by Snake in the trailer is actually Ludvig Forssell, the music composer.

Paz is the one who is undergoing quick surgery to get a package removed from her body. All the procedures used to open up Paz's belly are very realistic. An actual doctor was on hand in the motion capture, doing that scene. He brought his whole medical kit with him. He instructed the motion actors in how they should perform - how to hold the belly open, what the patient would be doing at various points of the surgery.

Currently, roughly 6 hours of game time = 24 hours in the real world. Still tweaking things.

You can take weapons from an enemy while in the middle of doing a CQC combo - you can take a gun and clear out several enemies at once without having to stop and pick the weapons up manually. It's more fluid and dynamic.

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