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TES V : Skyrim


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Mi sta venendo un dubbio atroce...: se in questo capitolo Bethesda decidesse di farci utilizzare un personaggio predefinito? Che ci sia quindi un protagonista chiamato Dovahkiin che utilizzeremo noi a tutti gli effetti? Certo sarebbe un cambiamento drastico per la serie, ma comunque è il modo migliore per dare risalto e personalità sia alla storia sia al nostro giocatore... caratteristica che è mancata in Oblivion.

Devo dire che io sarei felice se fosse davvero così

Mmhh no come ho detto credo sia tipo il Nerevarine :??:

<a href='index.php?act=findpost&pid=0'>http://convoy81.deviantart.com/</a>

http://gamercard.mondoxbox.com/mondo/domuinor.png

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Mi sta venendo un dubbio atroce...: se in questo capitolo Bethesda decidesse di farci utilizzare un personaggio predefinito? Che ci sia quindi un protagonista chiamato Dovahkiin che utilizzeremo noi a tutti gli effetti? Certo sarebbe un cambiamento drastico per la serie, ma comunque è il modo migliore per dare risalto e personalità sia alla storia sia al nostro giocatore... caratteristica che è mancata in Oblivion.

Devo dire che io sarei felice se fosse davvero così

Sinceramente spero di no, mi è piaciuto molto in Oblivion il fatto di poter scegliere la razza, il sesso ecc.

http://img600.imageshack.us/img600/9762/skyrimfirma.jpg
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Mi sta venendo un dubbio atroce...: se in questo capitolo Bethesda decidesse di farci utilizzare un personaggio predefinito? Che ci sia quindi un protagonista chiamato Dovahkiin che utilizzeremo noi a tutti gli effetti? Certo sarebbe un cambiamento drastico per la serie, ma comunque è il modo migliore per dare risalto e personalità sia alla storia sia al nostro giocatore... caratteristica che è mancata in Oblivion.

Devo dire che io sarei felice se fosse davvero così

comprati mass effect a sto punto... the elder scroll è un gioco di ruolo, e per definizione in un gioco di ruolo non si da risalto alla personalità del personaggio, ma alla sua caratterizzazione in fatto di abilità, razza aspetto fisico ecc.

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In effetti, avere un nome e una personalità non significherebbe che non ci possiamo scegliere la razza o la classe del personaggio. Su Dragon Age Origin noi siamo l'ultimo dei custodi grigi, un eroe... a prescindere dalle scelte iniziali. Su Mass Effect, Shepard e il capitano di una nave, avrebbero potuto farci scegliere anche la razza (con i dovuti accorgimenti di trama), ma in fondo le attenzioni particolari dei razziatori verso gli umani, avrebbero potuto essere verso i Turian se ci avessero dato un protagonista Turian... e così via per l'altre razze.

Il nostro alter ego potrebbe essere il famoso Dovahkiin, che diverrà eroe e salvatore... e potrebbe essere nano, nordico, guardiarossa ecc. ecc.

PhoneyMussel.png

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comprati mass effect a sto punto... the elder scroll è un gioco di ruolo, e per definizione in un gioco di ruolo non si da risalto alla personalità del personaggio, ma alla sua caratterizzazione in fatto di abilità, razza aspetto fisico ecc.

Non è vero, ci sono moltissimi giochi di ruolo in cui il personaggio è caratterizzato alla perfezione. Hai citato mass effect che è un ottimo esempio. Poi ho solo detto la mia, sinceramente se potessi guidare un personaggio DAVVERO carismatico invece di un bambolotto che tutti chiamano come "eroe di Kvatch", "divino crociato", "Santissimo Padre della Misericordia Divina dei Nove"... lo gradirei di più.

In tutto questo preciso che Oblivion è attualmente il mio gioco preferito, ma a mio avviso il personaggio principale dovrebbe essere curato molto di più :ok:

http://img69.imageshack.us/img69/5959/xenobladefirma.jpg || GOTY 2011:TES V Skyrim||

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comprati mass effect a sto punto... the elder scroll è un gioco di ruolo, e per definizione in un gioco di ruolo non si da risalto alla personalità del personaggio, ma alla sua caratterizzazione in fatto di abilità, razza aspetto fisico ecc.

 

Non credo, i videogiochi di ruolo derivano dai giochi di ruolo da tavola e lì la caratterizzazione anche caratteriale del personaggio conta. Correggetemi se sbaglio.

 

E sulla questione GI e TES mi è parso di leggere da qualche parte che le news dovrebbero essere nel numero di Febbraio, quel puzzle era ciò che dovevano rivelare a gennaio insieme alla cover.

Modificato da BlackSpectre51
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In edicola il numero di febbraio di una rivista solitamente arriva a gennaio. GI ha iniziato il 6 con copertina e puzzle e nel frattempo partono le spedizioni agli abbonati, che dovrebbero ricevere la rivista entro il 10, per il 15 sarà in vendita :teach: :mrgreen:

Modificato da Quentin
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In edicola il numero di febbraio di una rivista solitamente arriva a gennaio. GI ha iniziato il 16 con copertina e puzzle e nel frattempo partono le spedizioni agli abbonati, che dovrebbero ricevere la rivista entro il 10, per il 15 sarà in vendita :teach: :mrgreen:

Mi sembrava solo strano che ancora non ci sia niente in giro. Se qualcuno ha già ricevuto la rivista (come dici tu) dovrebbe esserci qualche news. Non credo che il numero di GI dica solo quella poesia nella lingua dei draghi... altrimenti :sniper:

http://img600.imageshack.us/img600/9762/skyrimfirma.jpg
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Mi sembrava solo strano che ancora non ci sia niente in giro. Se qualcuno ha già ricevuto la rivista (come dici tu) dovrebbe esserci qualche news. Non credo che il numero di GI dica solo quella poesia nella lingua dei draghi... altrimenti :sniper:

No no, si parla di più di 20 immagini... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://img69.imageshack.us/img69/5959/xenobladefirma.jpg || GOTY 2011:TES V Skyrim||

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No no, si parla di più di 20 immagini... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

20 immagini in 14 pagine di articolo..... :piange: voglio una foto di un bel paesaggio da mettere come sfondo del desktop, :baby: per sbavare allegramente ogni volta che accendo il pc, :piange: ma peeeercheeeèèè ci tengono sulle spine, che gli abbiamo fatto noi di male? :piange:

Potevano sbottonarsi di più all'annuncio ufficiale no? :piange:

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ovvio che non rivelano molto all' inizio, mancano 9mesi all'uscita e fanno poco per volta, all'inizio qualche immagine, poi varie caratteristiche e diversivi da tes4 e infine il fatidico gameplay ç_ç

Comunque se non sbaglio non esiste nessuna raffigurazione di dovahkiin, e nessuna classe del gioco è mai stata come "predefinita" o migliore(l'umano vale quanto l'elfo o il kaijit). Perciò almeno io credo che sia ovvio che possiamo scegliere le solite razze

Modificato da 6RAAM9
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Iniziano ad arrivare le prime info: Got the Magazine II Discussion about the Magazine

 

Qualche info raccolta dalla discussione:

 

10 races.... thats all of them

 

1.Dunmer

2.Altmer

3.Bosmer

4.Imperial

5.Redguard

6.Argonian

7.Khajit

8.Orc

9.Breton

10.Nord

 

- No dialog zoom

- Dialog will pop up when you approach an enemy

- more voice actors

- dual wielding

- two handed weapons

- shield bash

- kids

- 18 skills

- awesome character models

- nice water

- natural environment

- radiant AI

- randomly generated quests

- beards

- no guns ! ! !

- dynamic soft shadows (in the tavern with the woman there are dynamic shadows all over the place (look at the chairs))

- 10 races to choose from

- confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giant spiders, dragons, wolves, horses

- 7 magic skills (mysticism is out though)

- assuming speechcraft and merchantile are merged as well as acrobatics and athletics

- Cooking/farming/mining/woodcutting. And ofcourse blacksmithing

 

On leveling:

Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina.

Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3.

Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

 

On skills:

Mysticism is gone.

18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind.

Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

 

On the story and lore:

200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live.

The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report.

Also, there is a civil war, since the king is dead.

Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

 

On combat:

They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc.

You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions.

Emphasis on really improving the combat this time around.

They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

 

Other:

Third person view has been improved

5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

 

On quests:

Quests are much more dynamic now.

The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it.

Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level.

 

 

I can add that there is an option for no HUD.

 

 

On Conversations: (thanks MrBig)

Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore.

Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

 

On Weapon smithing:

Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.

 

Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

 

Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

 

Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions.

 

Level-scaling: It is coming back

 

18 skills: supposedly even less skills to play with?

 

No mysticism

 

Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

 

Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

 

Enchanting: This skill makes a return.

 

"Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses."

 

Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

 

Sprinting: You can now sprint about!

 

Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs.

 

:dance:

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Iniziano ad arrivare le prime info: Got the Magazine II Discussion about the Magazine

 

Qualche info raccolta dalla discussione:

 

10 races.... thats all of them

 

1.Dunmer

2.Altmer

3.Bosmer

4.Imperial

5.Redguard

6.Argonian

7.Khajit

8.Orc

9.Breton

10.Nord

 

- No dialog zoom

- Dialog will pop up when you approach an enemy

- more voice actors

- dual wielding

- two handed weapons

- shield bash

- kids

- 18 skills

- awesome character models

- nice water

- natural environment

- radiant AI

- randomly generated quests

- beards

- no guns ! ! !

- dynamic soft shadows (in the tavern with the woman there are dynamic shadows all over the place (look at the chairs))

- 10 races to choose from

- confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giant spiders, dragons, wolves, horses

- 7 magic skills (mysticism is out though)

- assuming speechcraft and merchantile are merged as well as acrobatics and athletics

- Cooking/farming/mining/woodcutting. And ofcourse blacksmithing

 

On leveling:

Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina.

Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3.

Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

 

On skills:

Mysticism is gone.

18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind.

Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

 

On the story and lore:

200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live.

The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report.

Also, there is a civil war, since the king is dead.

Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

 

On combat:

They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc.

You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions.

Emphasis on really improving the combat this time around.

They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

 

Other:

Third person view has been improved

5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

 

On quests:

Quests are much more dynamic now.

The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it.

Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level.

 

 

I can add that there is an option for no HUD.

 

 

On Conversations: (thanks MrBig)

Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore.

Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

 

On Weapon smithing:

Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.

 

Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

 

Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

 

Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions.

 

Level-scaling: It is coming back

 

18 skills: supposedly even less skills to play with?

 

No mysticism

 

Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

 

Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

 

Enchanting: This skill makes a return.

 

"Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses."

 

Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

 

Sprinting: You can now sprint about!

 

Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs.

 

:dance:

OH MIEI DEI.... ma è il gioco definitivo!

http://img69.imageshack.us/img69/5959/xenobladefirma.jpg || GOTY 2011:TES V Skyrim||

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Fantastico! Ecco gli scan della rivista

 

http://www.wiispace.com/wii-forum/gaming-n...e-informer.html

Dire che graficamente è migliorato molto non renderebbe bene l'idea...

Oh ma dico, li avete visti i DRAGHI?!?!?!!? Magari li troviamo anche come nemici casuali! E quella enorme bestia pelosa che era? Oh che bello...

http://img69.imageshack.us/img69/5959/xenobladefirma.jpg || GOTY 2011:TES V Skyrim||

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Dire che graficamente è migliorato molto non renderebbe bene l'idea...

Oh ma dico, li avete visti i DRAGHI?!?!?!!? Magari li troviamo anche come nemici casuali! E quella enorme bestia pelosa che era? Oh che bello...

 

Ovvio! E' un troll delle nevi! Da palle di muschio con le zampe sono diventate palle di pelo con le zampe in HD

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lo pago pure 200euro questo gioco ma fatemelo uscire prima ç______________________ç

 

 

 

edit: vorrei farvi notare una cosa, sulla pagina dove è livellato il pg, in alto malamente si legge : dark elf

 

prova che ci saranno anche i vecchi personaggi e dovahkiin non è una classe unica

Modificato da 6RAAM9
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lo pago pure 200euro questo gioco ma fatemelo uscire prima ç______________________ç

 

 

 

edit: vorrei farvi notare una cosa, sulla pagina dove è livellato il pg, in alto malamente si legge : dark elf

 

prova che ci saranno anche i vecchi personaggi e dovahkiin non è una classe unica

Sì Sì, è già stato confermato che saranno presenti tutte le razze. Noi saremo un cacciatore di draghi, allenato da uno degli ultimi appartenenti alle Blades. E' ambientato circa 200 anni dopo Oblivion quindi non aspettatevi una Skyrim del tutto innevata, in quanto ci saranno stati sicuramente molti cambiamenti. A quanto pare il nemico principale sarà il dio dei draghi, ritornato insieme alla sua razza come dicevano gli elder scrolls.

http://img69.imageshack.us/img69/5959/xenobladefirma.jpg || GOTY 2011:TES V Skyrim||

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Sì Sì, è già stato confermato che saranno presenti tutte le razze. Noi saremo un cacciatore di draghi, allenato da uno degli ultimi appartenenti alle Blades. E' ambientato circa 200 anni dopo Oblivion quindi non aspettatevi una Skyrim del tutto innevata, in quanto ci saranno stati sicuramente molti cambiamenti. A quanto pare il nemico principale sarà il dio dei draghi, ritornato insieme alla sua razza come dicevano gli elder scrolls.

Nient'altri che Akatosh!!!! Nella sua forma completa :evil:

 

Inoltre avete visto il bosco autunnale e la casa sulle cascate? Quindi non ci sarà solo neve e roccia.

Nop...a Skyrim hanno combattuto praticamente tutti!!!!

Gli Aedra, i Daedra, i Nani, i Breton, gli Altmer(antenati di tutti gli elfi), i Dunmer, i Bosmer, gli Orchi(mmhh forse solo gli Argoniani e i Kahjiit non ci hanno combattuto)

Cmq ci saranno rovine e villaggi di ogni sorta :loving:

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